Dessa pippi-ar !
Den Allsmäktiges prövningar på oss människor tar sig många uttryck. Ibland i små, flygande, gröna saker. Ibland i trilskandes utloggningsförsök.
Jag gissar att Bobcat är sanningen nära. Det ligger nog mer i MS-wins sätt att bemöta Eldräven, än att vår gemensamma router ställer till det på Ubuntus server. I natt lät jag först stänga av min dator, sedan den ljuva, kvittrande (

) fågelns. Innan jag stängde av hennes dator försökte jag igen med att logga ut. Det funkade inte. Likafullt hade hon varit
synbarligt utloggad från forumet när vi tittade på det från min burk.
Jag tror jag börjar ana vad det rör sig om. En
Stealth-bombare, förklädd
i en näpen Gölings skepnad. Det borde jag ju ha anat, så ofta som jag får huka mig och skydda min axel från både det ena och det andra . . ..
Vulfgar skrev:
Just det, dags för pippin att konvertera från bugg no1.
Ja, det hoppas jag också på. Särdeles långt fram i tiden ligger det kanske inte heller. Men jag tror hon väntar på åtminstone en, om inte två uppgraderingar efter Feisty. Feisty fixar många av hennes spel, men inte alla. När det är undanstökat av Ubuntu.com, kommer hon med stor sannolikhet inte att ha särskilt många invändningar för ett byte.
Hon lirar på en 2K-burk idag och de har väl slutat supporta den från MS?
Däremot är hon i behov av en fräschare dator överhuvudtaget. När vi tar oss råd till det, följer nog Ubuntu med. Antingen det blir i singel- eller dual-boot.
Stealth-bombaren skriver:
Jag är inte helt säker på att jag uppskattar alla kraftuttrycken från det som det är nu. Hon har inte snappat att det är klosterkören som övar . . . Allt skall man behöva förklara.