Firefox och ljud

Användarvisningsbild
Faie
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Firefox och ljud

Inlägg av Faie »

Hej igen..
Har som sagt update till Xubuntu 7.04 och så satte jag igång firefox och gick till min favvo nätradio.
när jag tryckte på länken för att få igång strömmande ljud. Satte Mplayer igång utan ljud, blev lite fundersam då alla andra inställlningar var kvar som foxytune och så.. men inställning att xmms skulle sättas igång.

Kom på mig själv där mitt inatten att jag laddat ner från add/remove i menyn Mplayer tillägget för firefox (men för wmv embeded filer) Men så tänkte jag att det ska väl inte vara så svårt att fixa.

gick till redigera > inställningar och valde fliken innehåll gick längst ner för redigera filtyper.
hitta där AU och där valde att använda xmms. Men fortfarande inget, så jag börja kolla about:config
men hittar inget där som jag kunde relatera till för det som jag ville ändra på (kan jag ha missat ngt?)

kollade sedan about:plugins och ser att MPlayer ska ta hand om mp3 med flera..

Vad jag inte förstår är vart kan jag ändra så att xmms används när jag ska spela strömmande ljud etc från nätradio etc?

Finns det ngt enkelt sätt att ställa in eller måste jag ta bort Mplayer?

Mvh

ADrop

Ps. När jag tittar där man kan redigera filtyper så ser jag ett val som heter öppna med standard program.. i text fältet står det sedan /usr/lib/mime/playaudio
går det kanske att ändra där? Jag kollade i mappen  /usr/lib/mime och hittar där /usr/lib/mime/packages och där en fil som heter xmms när jag öppnar den i mousepad ser det ut så här:

Kod: Markera allt

application/ogg;xmms %s;nametemplate=%s.ogg;test=test "$DISPLAY" != ""
audio/mpeg;xmms %s;nametemplate=%s.mp3;test=test "$DISPLAY" != ""
audio/mpegurl;xmms %s;nametemplate=%s.m3u;test=test "$DISPLAY" != ""
audio/x-mpegurl;xmms %s;nametemplate=%s.m3u;test=test "$DISPLAY" != ""
audio/x-scpls;xmms %s;nametemplate=%s.pls;test=test "$DISPLAY" != ""
audio/x-ogg;xmms %s;nametemplate=%s.ogg;test=test "$DISPLAY" != ""
audio/x-wav;xmms %s;nametemplate=%s.wav;test=test "$DISPLAY" != "";priority=3
googla lite för det där med priority men hitta inget som jag riktigt förstod.
Men ngt jag funderar över skulle det kunna vara så att man satten vis priority på raden med audio/x-mpegurl eller ngt?
~Y Gwir Yn Erbyn Byd~
Bild

Återgå till "Program - inaktuell"