Väder-desklets

jurgonh

Väder-desklets

Inlägg av jurgonh »

Jag har sett flera som har väder-deslkets på sina skrivbord med flerdagsprognoser.

Hur får jag till detta och vad måste jag ha?
I gdesklets finns det flera väder-grejer att välja bland, men till synes ingen som har flerdygnsprognoser.
Dessut så är det ingen av väderdeskletsen som funkar för mig, det står bara "cant retrieve weather information" eller nått sånt.

Nån som kan hjälpa?

tack på förhand.
Okänd

SV: Väder-desklets

Inlägg av Okänd »

Vad du har sett, är tydligen screenlets.Där finns en med.
Jag kör själv gdesklets och fick inte det att fungera heller.

/P
Okänd

Inlägg av Okänd »

Kolla den här länken.
Det finns tydligen gdesklets att hämta:

http://www.howtoforge.com/gnome_gdeskle ... bf5bb82f7a&
Okänd

Inlägg av Okänd »

Tack för det , fungerar helt perfekt :)
Åsa-Nisse

Inlägg av Åsa-Nisse »

Det ser bra ut tycker jag men säg till om det funkar tillsammans med Beryl. De få Gdesklets jag testat buggade ur i Beryl. De screenlets jag testade funkade i beryl men var ganska fula enligt mig. Jag lyckades heller inte att få dem att ligga som "limmade" på skrivbordet när jag snurrade kuben, jag antar att jag bara missade en inställning nånstans men de verkade heller inte helt buggfria ändå. Men det kanske har ändrats nu? Det känns som utvecklingen går rätt fort på den här fronten.

Annars är det väl bara att vänta nån månad tills  beryl och compissammanslagningen har genomförts ordentligt och de kan knacka buggar med gemensam styrka. :D
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Åsa-Nisse skrev:  
  Det ser bra ut tycker jag men säg till om det funkar tillsammans med Beryl. De få Gdesklets jag testat buggade ur i Beryl. De screenlets jag testade funkade i beryl men var ganska fula enligt mig. Jag lyckades heller inte att få dem att ligga som "limmade" på skrivbordet när jag snurrade kuben, jag antar att jag bara missade en inställning nånstans men de verkade heller inte helt buggfria ändå. Men det kanske har ändrats nu? Det känns som utvecklingen går rätt fort på den här fronten.

Annars är det väl bara att vänta nån månad tills  beryl och compissammanslagningen har genomförts ordentligt och de kan knacka buggar med gemensam styrka. :D
Jag vill minnas att det är "Stick to desktop" eller något annat man lär bocka för om dem ska visas på alla skrivbord. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Åsa-Nisse

Inlägg av Åsa-Nisse »

Hund skrev:
Åsa-Nisse skrev:  

Jag vill minnas att det är "Stick to desktop" eller något annat man lär bocka för om dem ska visas på alla skrivbord. :)
Jo jag fick dem att synas på alla skrivbord men de ville agera som inställningarna för fönstren. Ställde man in 3d effekter för fönstren så det blir utrymme mellan fönster och skrivbord, när man snurrar på kuben, så blev det även det för screenlets vilket jag inte ville. Men jag ägnade inte mycket tid att leta efter inställningar heller, jag bara ville testa lite snabbt hur det såg ut. Kan hända att det var nån inställning någonstans som jag inte såg.  ::)

Skall ta och testa snart igen. :)
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

En schysst sak som jag gillar är om man kryssar i "Treat as Widget" på sin screenlet, och sedan slår man på Widget-layer i Beryl (och exempelvis knyter till lämpligt skärmhörn).
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"