Hej!
Jag har sedan mitt tidigare skolprojekt avslutats blivit mer och mer sugen på att inleda ett nytt. Ända sedan jag bytte till Windows är programmet "DotaKeys" i princip det enda jag verkligen saknar. Programmet fungerar som så att man kan 'binda' om tangenterna på tangentbordet, så att exempelvis 'Q' resulterar i ett 'F'. Detta medför att man enkelt kan binda om tangenterna så som man vill ha dem när man spelar spelet Dota (WC3-mod) där tangentbindningarna i spelet är helt galna (helt slumpmässiga bland den vänstra delen av tangentbordet). Tanken är att de 4 spells man använder sig utav i spelet ska finnas under Q, W, E och R. Sedan skall övriga tangentbordsgenvägar vara bundna till A, S, D och F.
Tanken var att detta programmet skulle kodas i Java, eftersom det är det enda programmeringsspråket jag har kunskap inom.
1. Är det en dum idé att koda programmet i java?
2. Tror ni projektet blir svårt? Jag har en hel del baskunskaper inom java, men inget direkt utmärkande.
3. Har ni några tips på vägen?
DotaKeys för Linux i Java?
DotaKeys för Linux i Java?
Can somebody PLEASE think of the children?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: DotaKeys för Linux i Java?
Du kan använda kommandot xmodmap för att ändra tangentbordsmappningen, men ett grafiskt gränssnitt till det skulle nog kunna vara användbart.
Det skulle nog vara nåt som jag skulle kunna använda riktigt mycket i framtiden! Spelar rätt ofta WC3, och då är det DotA/HLW som gäller.. Med DotaKeys for linux (najs namn ?) så skulle jag vara ett steg närmre Windows-oberoende! 

The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
xkeycaps - kan användas för att skapa xmodmap filer.Lars skrev: Du kan använda kommandot xmodmap för att ändra tangentbordsmappningen, men ett grafiskt gränssnitt till det skulle nog kunna vara användbart.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
tack för all creds grabbar.
Jag fick som ett svar i #java på quakenet att detta programmet inte gick att utföra med endast java, eftersom det är "system wide" och inte endast i java-applikationen. Stämmer detta?
Jag fick som ett svar i #java på quakenet att detta programmet inte gick att utföra med endast java, eftersom det är "system wide" och inte endast i java-applikationen. Stämmer detta?
Can somebody PLEASE think of the children?
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Om java kan skapa en fil fylla den med text och aktivera bashskripts, så ja...ipx skrev: Jag fick som ett svar i #java på quakenet att detta programmet inte gick att utföra med endast java, eftersom det är "system wide" och inte endast i java-applikationen. Stämmer detta?
More Mekaniserad at http://blippe.se.