Jag kör Edgy och jag har fått information från försäljaren av min dator (GGS-Data) att kortläsaren inte kommer att fungera i en default-installation av Feisty. Det beror på en bugg i Feisty i den aktuella modulen för Texas Instrument cardreader. GGS-Data har gjort en fix för detta. Jag ser i tråden som jon hänvisar till att det även där rör sig om en Texas Instruments-kortläsare så det är nog samma problem som jag skulle få om jag uppgraderar och kanske också samma problem som du har, Daniel, ifall din kortläsare också är gjord av Texas Instruments.
Tillägg: För att se vem som har gjort din kortläsare kan du öppna System -> Administation -> Device Manager. För mig finns det en 82801 Mobile PCI Bridge. Under den finns det en Unknown (0x803c) och därunder MMC/SD Host Adapter. För Unknown (0x803c) står det att tillverkaren (vendor) är Texas Instruments.
Jag har faktiskt inte testat. Jag lånade lite kort ett minneskort ur min kusinsmobil då jag testade och startade tråden. Ska kolla om jag inte kan få låna det igen.