Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Ojoj, spännande!
Nu kan KDEanvändarna börja gotta sig.
Jag väntar dock med att övergå från mitt vackra gnome till KDE förens 4an är ute som en stabil release.
MVH L
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
depeo skrev:
Har alltid hatat KDE, men detta verkar ju nästan värt att testa, speciellt då dolphin.
Jopp, Avsaknaden av en fungerande filhanterare är något av det jag saknat mest i KDE.
Jag lär nog testa då det dyker upp som final, Men jag är inte så uppspelt över det. Man får ju se om det är något att ha senare. Dem nuvarande versionen av KDE gillar jag inte alls.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
depeo skrev:
Har alltid hatat KDE, men detta verkar ju nästan värt att testa, speciellt då dolphin.
Jopp, Avsaknaden av en fungerande filhanterare är något av det jag saknat mest i KDE.
Jag lär nog testa då det dyker upp som final, Men jag är inte så uppspelt över det. Man får ju se om det är något att ha senare. Dem nuvarande versionen av KDE gillar jag inte alls.
* Add the apt sources line above.
* Install kde4base-dev, this will uninstall the normal qt4 packages and install the qt4 kdecopy packages.
* These KDE 4 packages install to /usr/lib/kde4 so run:
o export LD_LIBRARY_PATH=/usr/lib/kde4/lib
o export KDEDIR=/usr/lib/kde4
o export PATH=/usr/lib/kde4/bin/:$PATH
o export KDEHOME=~/.kde4
* Run some programmes. Konsole seems to work. Good luck.
* To avoid having to start a second X server for a full session install xserver-xephyr and run Xephyr :1; export DISPLAY=:1; xterm and run startkde in the Xerphyr xterm.
* To run it as a full session copy /usr/lib/kde4/share/apps/kdm/sessions/kde.desktop to /usr/share/xsessions/kde4.desktop, edit the Name entry in kde4.desktop to be called "KDE 4", put the four export lines at the top of /usr/lib/kde4/bin/startkde and start a new session in KDM with KDE 4.
The target release for Gutsy should be KDE 4.0 rc 2. Packages will need to still be installed into /usr/lib/kde4 unless there are improvements upstream with renaming kdelibs binaries or moving them to libexec.