Ok,
Har precis installerat 7.04 på min stationära. Det funkar görbra som väntat. Men jag har som vanligt fått fixa upplösningen via en textfil. Eftersom jag inte installerar Ubuntu så speciellt ofta så hinner jag inför varje gång glömma bort vad det var för textfil och hur man gjorde osv. Men det är förhållandevis lätt att googla till sig lösningen på problemet. Konstigt att detta problem som funnits så länge ännu inte har fixats?!
Och som vanligt när man kör firefox just efter man installerat så måste man ändra i nån inställning så att den fil som laddas ner inte får namnet "download.php". Detta gäller förstoss inte bara i Ubuntu.
Jag har nu suttit pinsamt länge med att hitta vart man ställde in så att det skall bli rätt. Det är heller inte så lätt att googla till sig svaret eftersom man självklart får miljarder med träffar när man söker på download.php.
Detta tycker jag är en pinsam fråga men jag tror att många med mig svär en hel del efter varje installation innan de hittar rätt. Och nu vågar jag inte leta längre eftersom jag är rädd att mitt tangentbord eller mus skall krossas eller brytas itu av Mr Hyde!

Så vart f*n ställer man in så att det inte blir download.php i firefox?