Second Life Linuxi686 Alpha finns för nerladdning

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Second Life Linuxi686 Alpha finns för nerladdning

Inlägg av Bossieman »

Har hört en hel del om Second Life de sista månaderna. Jag har tittat in deras hemsida och kollat lite filmer. Nu finns det en Linuxversion att ladda ner http://s3.amazonaws.com/download-second ... _2.tar.bz2

Har inte testat ännu (Vågar inte, kommer väl fastna direkt  :P) men ni som vet lite om Second Life, är det helt beroendeframkallande och kommer det typ förstöra mitt liv?  :P
* Detta meddelande har granskats av FRA *
mqarcus

SV: Second Life Linuxi686 Alpha finns för nerladdning

Inlägg av mqarcus »

Jag är en online-torsk.

Men SL var hur tråkigt som helst - jag kör Anarchy Online, ett riktigt MMORPG, där fokus sätts på rollspel. SL är bara den sociala biten, vilket... ja. Inte så bra.
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Inlägg av toxic76 »

Provade second life igår men gav upp efter två försök. Skrivbordet fryser bara för mig
Bild
Bild
Bild
Bild
BooBoo

Inlägg av BooBoo »

Jag har provat Second Life, förvisso bara i Win version.

Var ju tvungen att testa det då det var prat på nyheterna att sverige skulle öppna en ambasad där :/

Hur som helst så var det inget för mig. Folktomt överallt utom på klubbbar och andra "instanser" där XXX är det man inriktat sig på.
Jag kunde inte hitta en enda vettig sak att göra. Titta på sin avatar när den dansar runt på ett disco golv med andra avatarer är inte riktigt min grej. Gå på P-Klubb eller titta på nakna avatarer ligger inte heller högt på listan.

Så upplevde jag det hela, provade ett par kvällar och det är inget jag kommer att sakna.
vajb
Kontakt:

Inlägg av vajb »

Tog mig i kragen och gav det ett mycket snabbt försök efter att ha läst nån artikel, man är ju tvungen att prova innan man har rätt till en åsikt.  ;D

Väl inne så orkade jag harva mig igenom nästan hela "tutorial"-delen i starten innan jag lessnade på det ihållande lagget. Det kan hända att man är lite väl kräsen när man är van med diverse FPS/MMORPG-lir där fokus har legat på just att det skall flyta bra och lagga så lite som möjligt. : ::)
Stationär:
AMD64 X2 4200, 2GB RAM, Geforce 7600GT, Onboard Realtek HDA (ALC883). XP/Ubuntu 7.04 Dual-boot

Laptop (Fujitsu Siemens Amilo):
P4 2.4GHz, 512MB RAM, Radeon 9200 Mobile, Ubuntu 7.04
ipx

Inlägg av ipx »

Testade det också häromdagen (linux-versionen) men spelet verkade vara riktigt tråkigt. Kändes enormt trist och enformigt, och inte alls en grej för en som suttit i större mmo-spel (såsom wow etc) där man åtminstone har ett mål.
Can somebody PLEASE think of the children?
Joker
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Joker »

Secound Life är inget spel !
Skriv svar

Återgå till "Spel"