Sualo skrev:
Hejsan jag lånar tråden lite om det är okej.
Är det ngn här i forumet som har erfarenhet av LinuxMCE? Här läst en del om det på hemsidan och det verkar ju vara hur läckert som helst. Om ni har fått det att fungera vilken hårdvara använde ni i såfall? Har själv planer på att sätta upp ett mediacenter till min nya Sharp LCD TV. och då kan man ju lika gärna köpa komponenter som man vet funkar. Är det svårt att få det att funka (är inte så där jätte-hemma i linux än så länge)
Är det ngn som vet när/Om en version till Ubuntu 7.04 Kommer? Ojdå det blev en hel del frågor där.
Tacksam För svar
Jonas
Jag har testat att lägga in det och det är en smula jobbigt att konfigurera. Kände att jag inte hade tillräckligt med kunskaper för att fortsätta med det. Inte heller tillräckligt med prylar...

Det är ruggigt komplext och man kan i princip koppla ihop hela huset och styra det med LMCE. Larm, TV-pryttlar, mm mm mm. Jag var dock bara ute efter en mediaspelare som spelar upp musik, film och bilder, så jag la ner det. Sedan testade jag Myth TV med. Samma sak. Många funktioner som är jättebra. Fast FÖR många för mig.
Det slutade med att jag gjorde en html-sida där jag klickade på länkar istället, så startade det jag ville upp...

Men jag är ute efter en media-spelare som passar för mig. Så jag skall kolla vidare....