Som jag ser det..
Som jag ser det..
Nu har vi kommit ganska långt med det administrativa.
Återstår nu bara föreningen och Locorådet.
Vi närmar oss, och jag tycker, bra jobbat, alla ni !!
/Peter
/Peter
SV: Som jag ser det..
Tyvärr så saknas det en skrivning angående alla funktioner som med LoCo rådet.
"Rådet består av 5 personer som valts på 1 à 2 år, samt 2 suppleanter. Suppleant inkallas då annan Rådsmedlem är uppe till diskussion."
Alla funktioner bör/måste vara beskrivna någonstans inkl mandatet ifråga om längd.
http://ubuntu-se.org/drupal/?q=node/171
"Rådet består av 5 personer som valts på 1 à 2 år, samt 2 suppleanter. Suppleant inkallas då annan Rådsmedlem är uppe till diskussion."
Alla funktioner bör/måste vara beskrivna någonstans inkl mandatet ifråga om längd.
Där har du förstås rätt i. Det måste filas där...plun skrev: Tyvärr så saknas det en skrivning angående alla funktioner som med LoCo rådet.
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Rådet består av 5 personer som valts på 1 à 2 år, samt 2 suppleanter. Suppleant inkallas då annan Rådsmedlem är uppe till diskussion.
Varje invald Rådsmedlem tillfrågas om den tid han/hon finner lämplig för egen del.
Alla rådsmedlemmar bör inte väljas samtidigt för samma tidsperiod, för att undvika plötsliga vakuum. Rådsmedlem förutsätts vara Forum/LoCo-medlem. Uppsägning av medlemsskap i forumet medför per automatik att platsen som Rådsmedlem blir vakant. Nyval sker snarast.
Förslaget till skrivning låg ute i ca tre veckor till diskussion.......
*I rest my case*
Varje invald Rådsmedlem tillfrågas om den tid han/hon finner lämplig för egen del.
Alla rådsmedlemmar bör inte väljas samtidigt för samma tidsperiod, för att undvika plötsliga vakuum. Rådsmedlem förutsätts vara Forum/LoCo-medlem. Uppsägning av medlemsskap i forumet medför per automatik att platsen som Rådsmedlem blir vakant. Nyval sker snarast.
Förslaget till skrivning låg ute i ca tre veckor till diskussion.......
*I rest my case*
Senast redigerad av 1 Grön Göling, redigerad totalt 1 gånger.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Jo men LoCorådet är ju korrekt....Grön Göling skrev: Förslaget till skrivning låg ute i ca tre veckor till diskussion.......
*I rest my case*

Det behövs ju ett liknande dokument för alla funktioner...

Behövs inte många rader....
- Grön Göling
- Städsegrön
I den platta demokratins namn så bör rådet inte ha en utsedd ordförande. En sammankallande, javisst, men denna kan utses från gång till gång.
Rådet självt bör ha en del att säga till om om sin egen, inre funktion. Den skrivning som är, är ju mest gentemot LoCot's medlemmar.
Rådet självt bör ha en del att säga till om om sin egen, inre funktion. Den skrivning som är, är ju mest gentemot LoCot's medlemmar.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Tja jag vet inte...Ingen ordförande? Vem kallar då till någon möte ?Grön Göling skrev: I den platta demokratins namn så bör rådet inte ha en utsedd ordförande. En sammankallande, javisst, men denna kan utses från gång till gång.
- vulfgar
- ung forumnörd
Det räcker med en sammankallande. Det är inte i alla sammanhang man har en ordförande, tex valberedningar brukar ha en sammankallande istället.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Man kan göra det ännu enklare i den platta demokratins namn att vem som helst av devulfgar skrev: Det räcker med en sammankallande. Det är inte i alla sammanhang man har en ordförande, tex valberedningar brukar ha en sammankallande istället.
vi väljer kan meddela att det behövs ett möte.
Behövs ingen ordförande heller utan de vi väljer litar vi på som grupp.
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 1 gånger.
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Ja, det är skönt att vi kommer framåt! Bra också att det jobbas på många olika håll och kanter. Det blir mycket mer gjort, bättre tänkt och mer demokratiskt än om jag och Bossieman hade gjort rubbet.Little John skrev: Nu har vi kommit ganska långt med det administrativa.
/Peter
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Ok då är jag med nu. Alltså vem som helst av dom invalda i förtroenderådet
kan kalla.
Bra. Snart har vi den också klart.
Återstår föreningen.
kan kalla.
Bra. Snart har vi den också klart.
Återstår föreningen.
- Grön Göling
- Städsegrön
Rätt tänkt, unge man!plun skrev:
Man kan göra det ännu enklare i den platta demokratins namn att vem som helst av de

Undantagsvis håller jag med den här gångenGrön Göling skrev:Rätt tänkt, unge man!plun skrev:
Man kan göra det ännu enklare i den platta demokratins namn att vem som helst av de
![]()

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Undantagsvis håller jag med den här gången[/i
Det var allt en himla tur det. LJ. Mitt lilla väna fruntimmer hade nog annars kommit
och kört över dig, med hull och hår. Du skulle ha trott att det hade varit en ångvält,
men icke, . . blott och bart en liten Grön Göling.
Ha det gott, allesammans. Ubuntu på er, idag och alla dagar

Hälsar munken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Grön Göling
- Städsegrön
Broder Tuck skrev:;D
Undantagsvis håller jag med den här gången[/i
Det var allt en himla tur det. LJ. Mitt lilla väna fruntimmer hade nog annars kommit
och kört över dig, med hull och hår. Du skulle ha trott att det hade varit en ångvält,
men icke, . . blott och bart en liten Grön Göling.
Ha det gott, allesammans. Ubuntu på er, idag och alla dagar ;D
Hälsar munken
....och somliga har inte en susning om hur farligt de lever.....
[img width=237 height=127]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... r/whip.gif[/img]