Hur bränner jag den nedladdade Unbuntu i Toast 7.01 på Mac?
Hejsan, har just laddad ned Unbuntu Live versionen och har redan förstörd flera CD-R! Har bränt .img filen via Skivverktyg men när jag öppnar skivan kommer jag bara åt mapparna!
Samma när jag bränner den via Toast 7.01 där jag väljer i"image" i "Copy" avdelningen!
Vad gör jag för fel!?!
tacksam för all hjälp!
Samma när jag bränner den via Toast 7.01 där jag väljer i"image" i "Copy" avdelningen!
Vad gör jag för fel!?!
tacksam för all hjälp!
Det ser ut att vara rätt...
Är filen verkligen för PowerPC? Håller du in C när du startar datorn?
Är filen verkligen för PowerPC? Håller du in C när du startar datorn?
jag har hållt C och har provat även hålla ned "mellanslag tangenten" men jag glider bara in i OSX och skivan visar bara innehållet.
Är det något annat jag kan göra?
Är det något annat jag kan göra?
Skivan Ska visa massa filer.
Har du kontrollerat att filen inte är trasig, eller laddat ner den igen?
Har du kontrollerat att filen inte är trasig, eller laddat ner den igen?
Japp, har laddad ned den igen (faktiskt både live på CD och DVD versionen). Har lyckats ett par gånger starta men då fastnar den i "kernel". När den första menyn visas trycker jag på [Enter] sedan hamnar jag i en Kernel meny och där är det stopp!
Har en Powerbook 12"- G4 - 1.5 GHz - OSX 10.4.4.
Hjälp!!!!
Har en Powerbook 12"- G4 - 1.5 GHz - OSX 10.4.4.
Hjälp!!!!
på min gamla iMac kommer jag en bit in.... få välja språk, uplösning... sedan dör den! trodde Linux var lika pålitlig som OSX!
Försöker installera den via VPC men den har fastnad i :
"Packar upp krävda packet..." på 34%.
Det har stagnerat nu i ca 20 min. Skall det ta så lång tid eller har den fastnad? Skall jag vänta ett tag till eller avbrytta installationen! I sådant fall vad händer då? Ställer det till problem för min powerbook?
"Packar upp krävda packet..." på 34%.
Det har stagnerat nu i ca 20 min. Skall det ta så lång tid eller har den fastnad? Skall jag vänta ett tag till eller avbrytta installationen! I sådant fall vad händer då? Ställer det till problem för min powerbook?
- Linus Mannervik
- Kontakt:
Jag skulle trots allt tro att dina problem har med en felaktig bränning att göra... Har du testat att bränna skivan i en lägre hastighet?
Själv har jag installerat Ubuntu från CD på flera ppc-datorer utan något som helst problem av det här slaget.
Själv har jag installerat Ubuntu från CD på flera ppc-datorer utan något som helst problem av det här slaget.
Hmm, skivan är bränd i 8x!
Har kommit fram till 61% i "Installerar packet"! Efter 8 timmar och 15 minuter i VPC! När installationen är över blir det vär dags att gå upp och köra till jobbet! Hehe
hoppas att det bara är installationen som tar sådan tid och att det är i VPC!
Har kommit fram till 61% i "Installerar packet"! Efter 8 timmar och 15 minuter i VPC! När installationen är över blir det vär dags att gå upp och köra till jobbet! Hehe
hoppas att det bara är installationen som tar sådan tid och att det är i VPC!
Hmmm, 9 timmar senare... installationen över och redan ett "fail":/Users/angquist/Desktop/Bild 2.png
JAG ÄR SÅ J*****A
Inskrivet av dangquist sön, 2006-02-12 17:12
JAG ÄR SÅ J*****A ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har hållt på i 10 timmar och resultatet är bara s****t!
Kan inte sätta in skärmdumpen iheller!!!!!!!!!!!!!!! Kan någon förklara hur man lägger in en skärmdump på denna sidan!?!?!?!?!?!?!?!?!
S****T och H*****E
jag är bara så arg, förtvivlad och förbanad... hela söndagen.... för INGENTING!!!!!!!!!!!!!!!
[/Users/angquist/Desktop/Bild 3.png]
Inskrivet av dangquist sön, 2006-02-12 17:12
JAG ÄR SÅ J*****A ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har hållt på i 10 timmar och resultatet är bara s****t!
Kan inte sätta in skärmdumpen iheller!!!!!!!!!!!!!!! Kan någon förklara hur man lägger in en skärmdump på denna sidan!?!?!?!?!?!?!?!?!
S****T och H*****E
jag är bara så arg, förtvivlad och förbanad... hela söndagen.... för INGENTING!!!!!!!!!!!!!!!
[/Users/angquist/Desktop/Bild 3.png]
-
Japp, har laddad ned den igen (faktiskt både live på CD och DVD versionen). Har lyckats ett par gånger starta men då fastnar den i "kernel". När den första menyn visas trycker jag på [Enter] sedan hamnar jag i en Kernel meny och där är det stopp!
jag har exakt samma fel, vad gör vi för fel snälla hjälp!
jag har exakt samma fel, vad gör vi för fel snälla hjälp!
Vad står det, och vad finns det för val?
-
Den låser sig där och man kan inte göra något, står något med Could not load CPU/CPuer och något med Ram...
Hej DanQuist jag hade exakt samma problem när jag skulle installera ubuntu på min PC.
Men det löste sig för mig tackvare Cd-skivor som man kan beställa.
Jag har nydligen blivigt varse om att mitt nättverkskort som jag har mitt breddband på inte fungerar helt korrekt. Vilket troligtvis är det som har gjort att jag inte kunde installera med egna cd-skivor.
Men det löste sig för mig tackvare Cd-skivor som man kan beställa.
Jag har nydligen blivigt varse om att mitt nättverkskort som jag har mitt breddband på inte fungerar helt korrekt. Vilket troligtvis är det som har gjort att jag inte kunde installera med egna cd-skivor.