Hej.
Provade installera ubuntu på en gammal dator jag har det är en
pentium 3 700Mhz med 512 Mb/minne grafik kort s3 någonting.
Men vid installationen så fryser allt och den stannar vad kan det
bero på är datorn för gammal eller ?
Ubuntu 7.04
SV: Ubuntu 7.04
nä för gammal är den inte. jag har prov kört 7,04 på min p2 233 med 192ram och det funkade men jävligt slött
jag kör xubuntu (alternate installation) på en bärbar med 700 vilda MHz samt 128 friska MB minne. Går som en klocka! Kan köra openoffice, torrents, musik, mail mm.
Kan inte köra några tyngre saker...men för vardagligt bruk så funkar den kanon! Till å med kolla på film går...men det är väl max vad den klarar.
Men å andra sidan gick inte Windows Me runt på den datorn för fem öre...så från att legat i skrothögen är den nu en maskin att räkna med.
Kör du alternateinstallationen så kommer du se att det går perfekt...min hängre sig konstant när jag försökte installera ubuntu med grafiskt gränssnitt. Kör xubuntu så får du ännu mer prestanda....
Kan inte köra några tyngre saker...men för vardagligt bruk så funkar den kanon! Till å med kolla på film går...men det är väl max vad den klarar.
Men å andra sidan gick inte Windows Me runt på den datorn för fem öre...så från att legat i skrothögen är den nu en maskin att räkna med.
Kör du alternateinstallationen så kommer du se att det går perfekt...min hängre sig konstant när jag försökte installera ubuntu med grafiskt gränssnitt. Kör xubuntu så får du ännu mer prestanda....
-
Tack för svaren ska testa lite med det då.