Om-möblering av forumet.
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Om-möblering av forumet.
Jaha, ja. Då har vi möblerat om lite igen.
Synpunkter?

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Om-möblering av forumet.
Jag kan berätta lite om vad som hänt...
Vi har ersatt de fyra översta forumen om att komma igång med Ubuntu - de har slagits samman och döpts om till "Kom igång". Detta för att de tidigare forumen och deras beskrivningar överlappade till stor del med de övriga forumen.
Vi har även tagit bort de "smak"-specifika forumen, eftersom dessa inte användes som vi hade tänkt. För att göra det tydligare (hoppas vi) har vi lagt till ett Skrivbordsforum för frågor om inställningar, funktioner och liknande - det var det vi ville att smak-forumen skulle användas till. Frågor om andra saker än skrivbordet har flyttats till respektive forum.
Vi har även försökt förtydliga några beskrivningar och forumnamn.
Vi har ersatt de fyra översta forumen om att komma igång med Ubuntu - de har slagits samman och döpts om till "Kom igång". Detta för att de tidigare forumen och deras beskrivningar överlappade till stor del med de övriga forumen.
Vi har även tagit bort de "smak"-specifika forumen, eftersom dessa inte användes som vi hade tänkt. För att göra det tydligare (hoppas vi) har vi lagt till ett Skrivbordsforum för frågor om inställningar, funktioner och liknande - det var det vi ville att smak-forumen skulle användas till. Frågor om andra saker än skrivbordet har flyttats till respektive forum.
Vi har även försökt förtydliga några beskrivningar och forumnamn.
Om-möblering av forumet.
Det ser bra ut 

- Johan Segolsson
- Kontakt:
Om-möblering av forumet.
Verkar bra, tyckte det var lite väl många delforum förut.
När får man bli moderator då?
När får man bli moderator då?

Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Om-möblering av forumet.
Märkte det precis att det inte finns något forum för övrigt som inte är skitsnack? 

Om-möblering av forumet.
"Övrigt" bytte namn till "Övrigt om Ubuntu Sverige" för att inte förväxlas med "Övrigt" - två forum med samma namn kan vara lite för mycket... Kanske var det ett dåligt namn, då man möjligen hade fått in tråden du "troligen" har i tankarna där...
Om-möblering av forumet.
"Övrigt om Ubuntu Sverige" ser bra ut.
Det jag tänkte på är att om man vill skriva något som inte har med installation eller Ubuntu Sverige att göra och som inte är fri mjukvara så hamnar man under skitsnack. Men saker som inte känns som skitsnack hamnar ju också där då, visst?
Det jag tänkte på är att om man vill skriva något som inte har med installation eller Ubuntu Sverige att göra och som inte är fri mjukvara så hamnar man under skitsnack. Men saker som inte känns som skitsnack hamnar ju också där då, visst?
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Om-möblering av forumet.
Vad du egentligen menar är att du vill byta namn på "skitsnack"? 

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Om-möblering av forumet.
[quote="flipside"]Vad du egentligen menar är att du vill byta namn på "skitsnack"?
[/quote]
jo.. eller nej.. vad säger ni om att skapa en till trådvid istället vid namn "Siriöst skitsnack" (inte helt allvarligt menat
)
Eller så kan vi döpa om skitsnack till "Prat om det mesta"? (siriöst förslag)
Men en annan sak jag kom på nu för en stund sedan är att Ubuntu-avdelningen på indexsidan innehåller fler forum än vad mina ögon klarar att överblicka. Någon sorts uppdelning kanske hade gått att göra här?

jo.. eller nej.. vad säger ni om att skapa en till trådvid istället vid namn "Siriöst skitsnack" (inte helt allvarligt menat

Eller så kan vi döpa om skitsnack till "Prat om det mesta"? (siriöst förslag)
Men en annan sak jag kom på nu för en stund sedan är att Ubuntu-avdelningen på indexsidan innehåller fler forum än vad mina ögon klarar att överblicka. Någon sorts uppdelning kanske hade gått att göra här?
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Om-möblering av forumet.
Bra arbetat!
Ubuntu blir bara bättre och bättre. Varje långresa startar med ett första steg.
All heder till alla er som lägger ner tid, arbete och tålamod för oss andra.
Munkhuvan av för er!
Br Tuck
Ubuntu blir bara bättre och bättre. Varje långresa startar med ett första steg.
All heder till alla er som lägger ner tid, arbete och tålamod för oss andra.
Munkhuvan av för er!

Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Om-möblering av forumet.
Varför kan man inte visa bilder i forumet, bara länkar? Är det för att spara bandbredd?
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Om-möblering av forumet.
Borde vara på, annars kan du slå på det i din profil 

Om-möblering av forumet.
Hmm. Skumt... kommer inte ihåg att jag bockat av den.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Om-möblering av forumet.
har blivit samma för mej tidigare. kan vara ubuntudagenforumet som spökar. du har möjligvis inte varit inne där? Om medlem där så kolla vilka inställningar du har där. Har märkt att de två forumens cockie krockar
Om-möblering av forumet.
Jo, jag har varit inne där, dock ej registrerat.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Om-möblering av forumet.
räcker nog att bara gå in
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Om-möblering av forumet.
Tips och trix är det inte bättre om allt där läggs ut på wikin istället?
Om-möblering av forumet.
Intressant.. men kan det inte vara så att det känns mer seriöst att skriva i wikin och att det i wikin också inte finns samma möjligheter för kommentarer.. sen hindrar ju inget att en tråd i tips och trix sen blir en wikisida..
Men är antalet forum får stort så känner jag att det skulle kunna vara ett forum som går att ta bort (hade jag själv fått forumet tips och trix enligt önskemål istället för nahoj hade jag givetvis inte skrivit detta nu
).
Men är antalet forum får stort så känner jag att det skulle kunna vara ett forum som går att ta bort (hade jag själv fått forumet tips och trix enligt önskemål istället för nahoj hade jag givetvis inte skrivit detta nu