Har nu en bra fungerande Ubuntuburk på kontoret. Körde Openoffice nästan Hela dan.
Den finns i mitt SBS-nätverk som en klient.
Finns det någon chans att jag kan komma åt den via någon terminal i windows?
elle är det att fiska på för djupt vatten?
PB
Komma åt Linuxburk hemifrån genom XP
-
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Komma åt Linuxburk hemifrån genom XP
Den bästa SSH-klienten för Windows är PuTTY.
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
SV: Komma åt Linuxburk hemifrån genom XP
Hejsan perbackman, har du någolunda koll på hur terminalen fungerar så rekommenderar jag varmt SSH, då är det precis som du skulle sitta i terminalen på din dator och eftersom det är linux så är terminalen så utbyggd så du kan göra i princip allt 
Det du behöver är openssh-server installerat på din linuxburk hemma, det gör det lätt genom pakethanteraren. Sen är det bara att öppna port 22 i brandväggen om du vill ha det som port för ssh(standard).
Sen så ansluter du lätt till din windowsdator med programmet putty som du hittar på http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html, därefter har du full kontroll på din burk!
MVH Louie

Det du behöver är openssh-server installerat på din linuxburk hemma, det gör det lätt genom pakethanteraren. Sen är det bara att öppna port 22 i brandväggen om du vill ha det som port för ssh(standard).
Sen så ansluter du lätt till din windowsdator med programmet putty som du hittar på http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html, därefter har du full kontroll på din burk!
MVH Louie
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber