Nästa gång

Information och planering
Användarvisningsbild
fonsterbage 2.0

Nästa gång

Inlägg av fonsterbage 2.0 »

Nästa gång kanske vi kan utveckla oss. Att BARA dricka bärs , käka hamburgare, inte ha fruntimmer med sig.

Vilka jävla manschauvinister och politiskt  inkorrekta skitstövlar är vi inte?

Det fanns scampi på matsedeln.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

SV: Nästa gång

Inlägg av rancor »

fonsterbage skrev: Nästa gång kanske vi kan utveckla oss. Att BARA dricka bärs , käka hamburgare, inte ha fruntimmer med sig.

Vilka jävla manschauvinister och politiskt  inkorrekta skitstövlar är vi inte?

Det fanns scampi på matsedeln.
Va gjorde ni då?! Det du beskrev va precis va vi gjorde  ???

Du får helt enkelt komma till framsidan nästa gång så skall vi Göteborgare visa vart skåpet skall stå!  8)
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Precis!  ;D
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
fonsterbage 2.0

Förstår. Ni kekade reker.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

;D

re'ker?
Ja, såna man e'ter.
Maneter? . . .

Broder fönsterbåge, e'kenssnack me' grabbarna från Göte't tenderar att bli fel .......  ;D

Du skall tala vänligt till dem. Betänk att de bor på vår västra sida och där går solen upp lite senare  ;D

Men dom är (höll på att skriva "Goa", men jag har en jobbarkompis därnere ifrån, så jag kom på att det uttrycket står inte för samma sak i götet som i övriga landet. ( Ännu en skillnad  ;D  Är du go', . . eller? Är lika med: är du inte riktigt klok, eller... ? ). Letar efter rätt uttryck och det får bli "Underbara" "härliga" etc. . .  ;) ) underbara och härliga ändå. Hos oss skulle vi lika förb-at vilja säga Goa (=goda, underbara, härliga).

Även om dom inte riktigt förstår det och kan missuppfatta till det sämre.

Men detta var baske mig en härlig och trevlig kväll. . . Med enbart goa människor. Tack alla ni och på återseende nästa gång!

Snubblade mot off topic, men är ganska nöjd med hur jag fick till det i sista meningen  ;D ;D ;D ;D

Hälsar
Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Detta tyder bara på det västkustska språkets versatilitet.

"go' i hôvvet" betyder givetvis: "är du inte riktigt klok", "är du helt jäkla pantad" osv. allt efter behag.
"Go'a gôbbar" däremot, betyder precis just det, "hedersknyfflar", "fröjdiga gossar" eller liknande.

Det är kontextberoende och tyder således på västkustbornas högre intelligens. Som västkustbo i exil kan jag bara beklaga att jag inte kunde medverka i bärsandet igår. Det hade varit gôrnajs.

Studera gärna http://dinmamma.com/dinmamma/lingo/ för fler ekivoka exempel. ;D ;D ;D
Okänd

Inlägg av Okänd »

De´va´en snubbe som hade hoppat i bingen för å´ slagga, men innan han hunnit  starta vedkapen blev han svång. När han hade plockat fram en macka å´ en bärs å´ skulle kränga sej omkring dom hörde han stan´s strul på stritan. Han slängde upp varingen för å´ kolla in va´re´va´.

Eftersom snubben tryna i flanelltält å´ luta sej långt ut för å´ se va´re´va´så blev hela häcken utan täckning, hans raggiga bengnagare kände aromen å´ blev nyfiken på doften å´ körde upp snoken i snubbens häck, snoken va´ kall som en isbit så snubben skrek till å´ tappa taget å´ drog järnet ur varingen å´ hamna i ett helt gäng me´ klipulverbuskar me´ taggar som tjuringar.

http://web.comhem.se/leonis/Smulan.htm
Användarvisningsbild
fonsterbage 2.0

Goa ligger i Indien. Säger inget om haschrökning och pedofili.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

På begäran.

Jag var inte med på Feistyfesten i Stockholm. Hade från början tänkt att gå dit, men insåg att en hel kvälls diskussioner om Ubuntu och Linux skulle fått mig att se ut som en väl urvriden tvättsvamp i huvudet, så jag hoppade av i sista minuten.

Då husbandet återvände, litet lagom glad sådär, så pratade han vitt och brett om hur urbota trevligt det hade varit. Detta har jag även hört från andra håll, så jag får väl tro på det då. T.o.m. personalen på etablissemanget hade tydligen tyckt att den församlade skaran var jättetrevlig, vilket inte är illa för en sådan luttrad yrkesgrupp.

Det är suveränt
att kunna mötas sådär, go'a gubbar i varierande åldrar. Ja, det där go'a får ni tolka hur ni vill.  ;) Glatt, prestigelöst, öppet och med ett gemensamt intresse var det iallafall tydligen. Och helt utan kvinntimmer. Guuud så skönt!  ::) Å andra sidan så är sta'n full av kvinntimmer, så vadådå....

Som trådens namn anger, så räknar tydligen flera med att det skall bli en nästa gång, på Goa eller annanstans låter jag vara osagt. Kan inte någon ragga upp en bra lokal? Då skulle man kunna göra en abonnemangsfest utav'at. Och kanske lyckas samla en större grupp, från andra orter längre bort också. Logi? Tjaaa, så länge det finns golv och liggunderlag så löser väl det sig? (Själv är jag urgammal och kräver en säng, ett duntäcke och en toalett och dusch, bara så ni vet!)

Hörde att det finns en tråd där Örebro förespråkas som samlingsort, men har inte lyckats hitta den. Det är inte klokt så mycket det hinner hända bara man går på semester.... ::) Anknyt gärna det här inlägget till den.
Senast redigerad av 1 Grön Göling, redigerad totalt 22 gånger.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Skriv svar

Återgå till "Lokala användargrupper | Möten | LoCo träffar"