Sista bilden i Ub 6.16 hänger sig
Sista bilden i Ub 6.16 hänger sig
Med andra linuxdistar och tidigare Ubuntu Dapper gick det att stänga av datorn hela vägen. Med 6.16 hänger sig datorn och jag måste använda datorns avstängningsknapp. Var kan felet ligga?
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
SV: Sista bilden i Ub 6.16 hänger sig
Jag har haft samma problem. Det kan ha något med X servern att göra.
PS. Versionen du syftar på heter egentligen 6.10 vilket står för att Edgy är släppt i Oktober 2006. DS.
PS. Versionen du syftar på heter egentligen 6.10 vilket står för att Edgy är släppt i Oktober 2006. DS.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
Kan det inte vara så att han menar 7.04 . Då stämmer iallafall vilken månad det är.Daniel Holm skrev:PS. Versionen du syftar på heter egentligen 6.10 vilket står för att Edgy är släppt i Oktober 2006. DS.
6.10+6=7.04=6.16
Versionen är den närmast efter Dapper, vilket väl är Edgy.
Vad ska då göras med X-servern?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Har du installera med server cdn?
Det funkar inte då utan du måste installera den vanliga kernel inte server versionen.
Det funkar inte då utan du måste installera den vanliga kernel inte server versionen.
Om jag minns rätt, hände det här i samband med en uppdatering, alltså inte med CD-skivan utan via nätets uppdatering.
Ska man installera om X-servern? I så fall hur. I GRUB står det om ubuntu kernel 2.6.17-11-generic
och lite längre ner
initrd /boot/initrd.img-2.6.17-11.generic
Ska man installera om X-servern? I så fall hur. I GRUB står det om ubuntu kernel 2.6.17-11-generic
och lite längre ner
initrd /boot/initrd.img-2.6.17-11.generic
Har samma problem här med Feisty 7.04, och lustigt nog bara på ena datorn, en äldre Dell laptop. På två andra datorer med samma installation funkar allt som det skall.
Vad kan va för tok???
Vad kan va för tok???