gDesklets
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
gDesklets
För den som undrar vad gDesklets är för något (lixom jag gjorde) så kommer här en länk
http://www.gdesklets.org/
Exempel på vad man kan åstadkomma med gDesklets är sådant här:

http://www.gdesklets.org/
Exempel på vad man kan åstadkomma med gDesklets är sådant här:

gDesklets
Kolla på adesklets också. adesklets har bara en promille av alla desklets som gdesklets har, men å andra sidan fungerar de som finns (ALLA desklets i gdesklets jag vill ha är trasiga
), och det drar grymt mycket mindre minne. Blir datorn seg av gdesklets, testa med adesklets, alltså.

- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
gDesklets
[quote="Råch"]funkade fint... hittade dock ingen tv grejj...
CPU % vobblar ganska mycket, men det kanske är normalt?[/quote]
Vobblar?
Vobblar?
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
gDesklets
[quote="nahoj"][quote="Råch"]funkade fint... hittade dock ingen tv grejj...
Vobblar?[/quote]
ja alltså % talet pendlar ganska safftigt mellan typ 4 - 20... men jag har en kännsla av att det är normalt, eller?
Vobblar?[/quote]
ja alltså % talet pendlar ganska safftigt mellan typ 4 - 20... men jag har en kännsla av att det är normalt, eller?
gDesklets
[quote="nahoj"]Ja det tror jag nog...
Så länge det inte hela tiden pendlar mellan 95 och 100 så är det nog ingen fara!
[/quote]
Så länge värdet som visas är direkt och inget medelvärde så blir det lite upp och ner. Men din penling på typ 16% är kanske lite väl stor om du inte har något program igång. Menar du att du har ett fjärrskrivbord öppet så kan det ju vara det ja..

Så länge värdet som visas är direkt och inget medelvärde så blir det lite upp och ner. Men din penling på typ 16% är kanske lite väl stor om du inte har något program igång. Menar du att du har ett fjärrskrivbord öppet så kan det ju vara det ja..
gDesklets
Fastän gdesklets är igång med processormätarwidgeten? Vad används python till?
Du har inte möjligtvis inte en processor som går ner i strömsparläge vid lägre belastning? Annars är mätningen jag skulle lita på systemövervakarens.
Du har inte möjligtvis inte en processor som går ner i strömsparläge vid lägre belastning? Annars är mätningen jag skulle lita på systemövervakarens.
gDesklets
Allt som ubuntuutvecklarna utvecklar själva är skrivet i python, så det kan vara en hel del.