Vill ju så klart inte ha en svart ruta när jag loggar in, så därför undrar jag om dessa nya uppdateringarna idag (linux-headers, linux-image mm) är kernel uppdateringar?

Nejdå, det behöver du inte göra! Se bara till att hämta 96xx-dirvaren (9631?) istället för senaste (9755)!kaapu skrev: Hm mjo.. Tyvärr har jag GeForce4 MX 420 och kan därför bara ha 96.xx drivrutinerna.
Får väl helt enkelt strunta i att installera de nya uppdateringarna då, eller?
plun skrev: Ctrl-Alt-F1 > Logga in..
sudo /etc/init.d/gdm stop
sudo sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-9755-pkg1.run
sudo /etc/init.d/gdm start
Done !
Om systemet funkar bra annars så finns det oftast ingen anledning att uppgradera kärnan.kaapu skrev: Hm mjo.. Tyvärr har jag GeForce4 MX 420 och kan därför bara ha 96.xx drivrutinerna.
Kod: Markera allt
sudo sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-9631-pkg1.run
Kod: Markera allt
sudo apt-get install linux-headers-`uname -r` build-essential gcc gcc-3.4 xserver-xorg-dev
sudo apt-get --purge remove nvidia-glx nvidia-settings nvidia-kernel-common
sudo rm /etc/init.d/nvidia-*
sudo sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-9631-pkg1.run
sudo nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals
Inte om du redan gjort det en gång, vilket du har?kaapu skrev: Men behövs inte allt detta då :
Du är en sån nörd Emil! Själv är du kvar med 2.6.21-RC5?? Haha, den var helt grym. Själv sitter man på 2.6.20-14-generic och tycker man är tuff.Om systemet funkar bra annars så finns det oftast ingen anledning att uppgradera kärnan.
Själv är jag kvar med 2.6.21-RC5![]()
Minns inte. Det är iallafall bara att trycka Ctrl-Alt-F1 (andra Fn-knappar - n<7 - funkar också, tror jag?) om du inte har en inloggnings-förfrågan (i terminalläge).kaapu skrev: Nu när jag då rebootar och får en svart skärm, är jag inne på ctrl+alt+1 automatiskt då?
Hmm RC5 är väl release candidate 5 ?Emil.s skrev:Om systemet funkar bra annars så finns det oftast ingen anledning att uppgradera kärnan.kaapu skrev: Hm mjo.. Tyvärr har jag GeForce4 MX 420 och kan därför bara ha 96.xx drivrutinerna.
Jotoxic76 skrev: Hmm RC5 är väl release candidate 5 ?
Japp!toxic76 skrev:Hmm RC5 är väl release candidate 5 ?Emil.s skrev:Om systemet funkar bra annars så finns det oftast ingen anledning att uppgradera kärnan.kaapu skrev: Hm mjo.. Tyvärr har jag GeForce4 MX 420 och kan därför bara ha 96.xx drivrutinerna.
Du borde börja använda mm-kärnorna.Emil.s skrev:Japp!toxic76 skrev: Hmm RC5 är väl release candidate 5 ?Ska det vara beta, så ska det!
![]()
![]()