Problem vid inlogging!

gossian

Problem vid inlogging!

Inlägg av gossian »

Efter senaste uppdateringen går allt segt vi inloggning och jag får ett pop-up meddelande(se nedan). Sedan funkar det mesta "hyffsat". Jag fattar inte riktigt vad det kan vara och jag har letat en del på nätet.
Är någon insatt i detta felmeddelande? 

"
Ett fel inträffade vid start av GNOME-inställningsdemonen.

En del saker; såsom teman, ljud eller bakgrundsinställningar kommer kanske inte att fungera korrekt.

Det senaste felmeddelandet var:

Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

GNOME kommer fortfarande att försöka starta om inställningsdemonen nästa gång du loggar in.
"
Okänd

SV: Problem vid inlogging!

Inlägg av Okänd »

Hej och välkommen hos oss, gossian!  :)

jag hade också problem idag med uppdateringen, det tog nästan 2 timmar för mig.
Det var väl något serverproblem som dom hade....
Så jag tror inte, att felet ligger i din dator. Kan du kolla under System>administration>uppdateringshanterare
och kanske kör det hela en gång till ?

/Peter
gossian

Inlägg av gossian »

nopp det funkar inte har testat tidigare också. Jag tror det kan vara något med root privilegier men vad vet i sjutton. Kör jag "gedit" från terminalfönstret funkar det men inte "sudo gedit" då frågar den efter passwd och sedan händer inget.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Kolla om det är något som behöver konfigureras:
sudo apt-get update
sudo dpkg --configure -a

ps. Vill du köra gedit som root prova gksudo gedit, annars kanske en terminalbaserad editor duger, tex sudo nano (pico,vim mfl). ds
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"