plun skrev:
Broder Tuck skrev:
Avslutningsvis vill jag återigen skriva det jag skrev till dig i ett PM. Tänk lite på detta. Även om du själv inte tycker det känns meningsfullt, så skulle jag uppskatta om du ville göra det för min skull.
Jag har mycket svårt att se vart man vill just nu... jag noterar
att det produceras moderatorer på löpande band.
Tyärr ser jag inte något av den framåtanda som borde vara just nu.
Jag ser själv inte heller att det var någon slump att Jono missade mötet igår.
På nåt sätt så blockeras all form av modernisering som skulle
vara det självklara jobbet just nu.
Så det är antagligen flera som öppet borde redovisa sina åsikter.
Forumet är INTE jordens medelpunkt... det är portalen !
Oroa dig inte över antalet moderatorer, de kommer
inte att bli fler nu.
Den siste som vi tillfrågade och ansåg vara ytterst lämpad i rollen som moderator var zero gravity, och han tillfrågades redan den 4/4, men tyvärr så kollar han inte sina pm nåt vidare ofta.
Men som sagt, framöver så kommer det inte bli fler då vi anser att vi är tillräckligt många som det är nu. Växer medlemsskaran i den takt den växer i nu....så kan det ju att komma att ändras senare under året. Men det är inget som vi vare sig vet eller planerar för just nu iallafall.
Som du förmodligen oxå märkt, så har vi ju ett problem med Jono, och den bekräftelse som vi alla här på Ubuntu Sverige skulle vilja ha på att vårt val av Teamleaders blir förankrat uppströms, och så länge som det inte sker, så är ju hela utvecklingen av Ubuntu Sverige ofrivilligt bakbundet.
Vi har 2 utsedda Kontaktpersoner som valts av LoCo:ts medlemmar, men för stunden så vet ingen här vad det är värt, eller vilket mandat de egentligen innehar, allt hänger på ett mail från jono just nu.
Vi står helt enkelt utan ledning för stunden, och har så gjort i snart över 2 månader, that´s it.
Varken vår tf admin och Forumansvarige, Little John, eller vi moderatorer vill eller ska leda Ubuntu Sverige, för det är inte vår uppgift.
Men vi försöker delge er den information som vi får från olika källor, via forumet, via nyheter. Det är allt vi kan göra.
Vi kan inte bestämma något som rör Ubuntu Sverige på egen hand, men vi kan skapa poller och stämma av vad medlemmarna vill och vad de anser kan göras.
Men vi har inget mandat till att bestämma någonting på egen hand som berör Ubuntu Sverige, lika lite som att vi skulle kunna bestämma att vi ska byta look på portalen.
Men jag skrev detta tidigare i tråden och citerar det nedanför, en sak du kan göra, likväl som vilken medlem som helst härinne. Tyvärr så har du undvikit att svara på den posten, så därför kommer den igen:
Men plun, hur svårt är det att skapa en liten poll och fråga medlemmarna rakt ut om vad de tycker?
Låt den löpa en vecka så alla har chansen att säga sitt.
Skapa en poll, peka ut Ubuntu.com...peka ut er test site....förklara för/nackdelar...peka på funktionaliteten i gamla wikin respektive den nya ni vill implememtera och fråga dom rakt ut....Vill vi ha detta?
Är det en majoritet för, så då finns det ju inget som håller oss tillbaka utan det är som du säger.....Bara att tuta och köra!!
Sedan när projektet är klart så får man ta en lämplig tidpunkt för att gå över till den nya looken med dess nya funktioner.
Allt hänger ju på vad det stora flertalet vill, inte vad ett fåtal tycker.
Sedan tror jag att många drar sig lite då de är rädda för att "paja" någonting och det skapar en stor tröskel innan de väl vågar ta steget och kasta sig in i projektet. Handen på hjärtat så drar jag mig lite oxå då jag inte har koll på vad jag egentligen gör därinne.
Dessutom så har det varit påsklov med allt vad det innebär för ungdomar och deras föräldrar.
Har själv 2 söner som vill ha min uppmärksamhet, + att jag jobbar skift som gör det lite poblematiskt att komma ifrån och leka runt med saker i datorn som man kanske skulle vilja ibland, och frugan gillar inte när man tillbringar mer tid med datorn än med henne....
Det kan finnas tusen olika orsaker till att folk kanske inte vågar, har tiden eller någon annan orsak till att engagera sig för djupt i ett projekt som detta.
plun skrev:
Jag kan inte acceptera att några håller oss kvar på den här amatörnivån.
Du hann och posta igen innan jag blev färdig, så jag undrar bara vilka är det som håller oss kvar på den här amatörnivån?
Som det är idag så finns det ingen som kan godkänna eller stoppa den nya portalen, förutom medlemmarna. Det är de som bestämmer, inte du, inte jag. Medlemmarna, vi!
Forumet är inte jordens medelpunkt, ej heller portalen.....men medlemmarna är det.
Hör med dom vad dom tycker och vill!