Jag var inte det minsta avundsjuk utan total nybörjare som hamnade mitt i alla strider. Men jag insåg snabbt att stämningen var långtifrån bra i forumet. Då gav jag mig in i striden jag också.
De senaste månaderna har det fungerat riktigt bra och varit bra stämning i forumet tills detta inträffade. Gamla sår revs upp igen och det blev lite hetare känslor än väntat hos många (som varit med).
Varför skall vi bråka överhuvudtaget? Vem vinner på det? svar, ingen.
Som det är nu så hjälps vi åt allihop och gör något, glöm hemlighetsmakeri för det finns inget sånt, än mindre orsak till det. Öppenhet är det som gäller.
Varför jag blev moderator?
Jag hade ingen aning om att jag skulle bli moderator, och tvekade först eftersom jag har flera forum att sköta om. Men jag försöker göra så gott jag kan i alla fall, och det försöker de andra moderatorerna också kan jag lova.
Vi med kubuntu loggor bestämmer ingenting, det gäller även de andra också, det gör NI, dvs alla vi tillsammans. Vi röstar och majoriteten bestämmer hur det skall vara. Allt annat skulle vara diktatorfasoner, och det vill nog ingen här veta av. Det vore som att skjuta sig själv i foten bara.
La du märke till att jag inte ens nuddade Recordable's tråd utan frågade honom om han ville ändra den själv. Jag satte upp en ändrings tråd i kommersiella operativsystem forumet där varje liten ändring blir synbar för alla som kan säga till mig närsomhelst att ändra tillbaka. Enda gången jag använt lite befogenheter var idag, när det blev bråk för att få stopp på det.
Edit:
Dessutom så skall jag säga dig att vara moderator, admin eller kontaktperson betyder oftast inte mycket annat än en massa merjobb som de flesta "vanliga" användare slipper. Så jag vet inte om det är så speciellt avundsvärt att vara mod, admin eller kontaktperson precis. Själv skulle jag inte ha en tanke på att vara admin eller kontaktperson, för mycket jobb och för lite kunskap, i mitt fall. Både Urban och Bossieman är helhjärtade Ubuntu nördar som lägger ned massor med tid och arbete på operativsystemet och organisationen. Little John har gjort mängder med arbete på hemsidan och i forumet och varit online väldigt många timmar varje dag. Skall man orka med det så måste man verkligen "brinna för saken"., helt klart.
Då är det din tur att svara mig på en fråga då?
Du verkar betydligt mer insatt än mig, varför var inte Omnius lämpad som moderator?