Vaf*n är det som driver rasismen?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
ninetwozero
Utgåva: 6.06 Dapper LTS

Vaf*n är det som driver rasismen?

Inlägg av ninetwozero »

Alltså, vad är det som driver rasisterna? Har j*vligt stor lust att knäcka näsbenet på varenda en av dessa j*vlar.
Rasismen ska utplånas!
Senast redigerad av 1 ninetwozero, redigerad totalt 6 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Vafan är det som driver rasismen?

Inlägg av Hund »

Felriktat hat bl.a. Dom låter det gå ut över andra ist för att ta itu med dom problem dom har med sig själva.
Dom är osäker på sig själva och vill tillhöra något, dom vill vara någon, känna att dom duger och har makt etc.
Finns en massa olika anledningar till vad som kan driva dem.

Men är det någon speciell anledning till varför du är arg på rasisterna?

Sedan kan du använda ett mer vårdad språk. :)
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 7 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Känsligt ämne men detta är vad jag tror

Så länge religion och sekter håller på som dom gör så lär aldrig rasism försvinna tråkigt nog, oavsett om det gäller kristendom, judendom eller scientologerna. Folk har lätt för att grupperas kring en ledare och spy galla över motståndarsidan, ofta över rasgränserna, tyvärr :(

Glömmer inte när jag såg en svart nynazist på stan som gjorde hitlerhälsningar, då undrar man egentligen hur det står till.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
madbear

Inlägg av madbear »

sveriges kändaste rasist är väl endå kurd eller nåt? alltså jackie....
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av johanre »

k_jermeus skrev: Glömmer inte när jag såg en svart nynazist på stan som gjorde hitlerhälsningar, då undrar man egentligen hur det står till.
Den siste idioten är inte född...  :(
scrav skrev: sveriges kändaste rasist är väl endå kurd eller nåt? alltså jackie....
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jackie_Arkl%C3%B6v
Okänd

Inlägg av Okänd »

Så många som annammar nazism vet ändå inte speciellt mycket om den, ofta är det en ursäkt för att agera rasistiskt. Orsakerna är nog rädsla, osäkerhet och förutfattade meningar.

Sen finns det ju förstås alltid idioter...........
Användarvisningsbild
ninetwozero

Inlägg av ninetwozero »

Hund skrev: Felriktat hat bl.a. Dom låter det gå ut över andra ist för att ta itu med dom problem dom har med sig själva.
Dom är osäker på sig själva och vill tillhöra något, dom vill vara någon, känna att dom duger och har makt etc.
Finns en massa olika anledningar till vad som kan driva dem.

Jag var själv nazist för många år sedan, växte dock ifrån det och tog itu med mitt liv ist. :)

Men är det någon speciell anledning till varför du är arg på rasisterna?

Sedan kan du använda ett mer vårdad språk. :)
jao sant.. Alltså, numera känns det som att vissa personer ser ner på en för att man är halvarab (senast idag hände detta ^^)

Angående språket så får någon mod censurera (ifall jag inte kommer åt att edita själv) :)
k_jermeus skrev: Känsligt ämne men detta är vad jag tror

Så länge religion och sekter håller på som dom gör så lär aldrig rasism försvinna tråkigt nog, oavsett om det gäller kristendom, judendom eller scientologerna. Folk har lätt för att grupperas kring en ledare och spy galla över motståndarsidan, ofta över rasgränserna, tyvärr :(

Glömmer inte när jag såg en svart nynazist på stan som gjorde hitlerhälsningar, då undrar man egentligen hur det står till.
Sant där med, religionen styr ju i grund och botten men som tur är så hatar ju inte större delen av alla kristna muslimer, budhister, hinduister och vice versa.

Angående svarta snubben som gjorde hitlerhälsningen så låter det inte särskilt positivt.. :o
scrav skrev: sveriges kändaste rasist är väl endå kurd eller nåt? alltså jackie....
Visste inte att han var rasist, ska kolla wikilänken som Johan lämnade..
DimensionX skrev: Så många som annammar nazism vet ändå inte speciellt mycket om den, ofta är det en ursäkt för att agera rasistiskt. Orsakerna är nog rädsla, osäkerhet och förutfattade meningar.

Sen finns det ju förstås alltid idioter...........
Sant.. Flera personer som "agerar" nazister vågar knappt säga något när de är ensamma men när dom är flera så haglar orden. Men det är väl en av nazismens grundpelare, gemenskapen.. Det gäller att hitta sig själv och inte låta sig bli nerdragen i sådant. huwa.

edit: tror att jag lyckats ändra rubriken :o
Användarvisningsbild
TheOne

SV: Vaf*n är det som driver rasismen?

Inlägg av TheOne »

Det som driver rasismen är sossarnas misslyckade integrationspolitik, invandrare HAR svårare att få ett jobb, de HAR fördomar riktade mot sig. Etc...

Vet ni vem fel det är?

Olof Palmes "stalinistiska" miljonprojekt!  >:(
Användarvisningsbild
Petri

Inlägg av Petri »

TheOne skrev: Vet ni vem fel det är?

Olof Palmes "stalinistiska" miljonprojekt!  >:(
Ok sätt saker i sitt rätta sammnahang. MIljonprogrammet (en miljon bostäder på tio år från 1965) var en nödvändig åtgärd då bostadsbristen var oehörd. På den tiden så ansågs de lägenheter som byggdes lyxiga. Folk valde bort kyl och frys för det var ju helt onödigt. Toalett inomhus? Jisses! Sen kan man ju nämna att en stor del av de bostäder som byggdes var villor.(men en majoritet var flerbostadshus)

Jag tror knappast att miljonprogramslägneheter i sig är någon större orsak till rasism och utanförskap.
People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag håller med om att politiken är en av orsakerna till att det blivit som det blivit. Dessutom är folk mer rasistiska än man skulle kunna tro många gånger fast de kanske inte alltid talar om det öppet. Ibland så har jag blivit riktigt förvånad faktiskt. Vi har haft en hel del invandrare där jag bor därför att det varit flyktingförläggning, och man har hört ett och annat som man knappt trodde var sant, från folk där man minst anade det.

På området nazism och andra världskriget så är jag ganska så bra påläst. Jag blev väldigt intresserad av det för ett antal år sedan och läste mycket. Är det så någon skulle vilja diskutera vidare så ta bara och starta en ny tråd i så fall, så hänger jag på. :)

Å andra sidan så har rasism funnits nästan lika länge som människan skulle jag kunna tänka mig.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Kort uttryckt: Rasism drivs av okunskap och rädsla inför dem som inte är likadana som oss själva.
Ev. kan det någonstans långt inne i det undermedvetna även finnas en aning om att man inte är denna förträffliga människa man utåt hävdar och att man därigenom ser det motiverat att sätta sig över andra.
Användarvisningsbild
ninetwozero

Inlägg av ninetwozero »

sammanställning: Politik, religion och rädsla/okunskap.. stämmer nog bra..
Okänd

Inlägg av Okänd »

Shadow skrev: sammanställning: Politik, religion och rädsla/okunskap.. stämmer nog bra..
Aaahhh...men tänk på att även politiken och religionen drivs av stora delar okunskap och rädsla.
Användarvisningsbild
ninetwozero

Inlägg av ninetwozero »

sant. Allting flätas ihop..
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Inlägg av gholen »

Jag håller med, men för mina vänners skull, ska jag påpeka at alla som ser ut som skinheads inte är nazister eller rasister.
Det finns skinheads, och så finns det boneheads.
Skinheads är en egen kultur, hämtad från london, och Jamaica, boneheads är bara idioter som vill vara tuffa.
Skinheads har inga som helst problem med att en kille eller tjej har en annan hudfärg. Boneheads har.

Skinheads means pride, honor and friendship.
They live for the music, Ska and Oi!, they live for the beer.
They ARE not racists.
Bild
Användarvisningsbild
ninetwozero

Inlägg av ninetwozero »

nej nej, det vet jag ju. Det är oftast personerna man minst anar som kläcker kommentarer och dömer hunden efter håret om man säger så.. [förklarade ju på msn 8)]
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"