Vaf*n är det som driver rasismen?
- ninetwozero
- Utgåva: 6.06 Dapper LTS
Vaf*n är det som driver rasismen?
Alltså, vad är det som driver rasisterna? Har j*vligt stor lust att knäcka näsbenet på varenda en av dessa j*vlar.
Rasismen ska utplånas!
Rasismen ska utplånas!
Senast redigerad av 1 ninetwozero, redigerad totalt 6 gånger.
fd. Shadow här på forumet
SV: Vafan är det som driver rasismen?
Felriktat hat bl.a. Dom låter det gå ut över andra ist för att ta itu med dom problem dom har med sig själva.
Dom är osäker på sig själva och vill tillhöra något, dom vill vara någon, känna att dom duger och har makt etc.
Finns en massa olika anledningar till vad som kan driva dem.
Men är det någon speciell anledning till varför du är arg på rasisterna?
Sedan kan du använda ett mer vårdad språk.
Dom är osäker på sig själva och vill tillhöra något, dom vill vara någon, känna att dom duger och har makt etc.
Sedan kan du använda ett mer vårdad språk.

Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 7 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Känsligt ämne men detta är vad jag tror
Så länge religion och sekter håller på som dom gör så lär aldrig rasism försvinna tråkigt nog, oavsett om det gäller kristendom, judendom eller scientologerna. Folk har lätt för att grupperas kring en ledare och spy galla över motståndarsidan, ofta över rasgränserna, tyvärr
Glömmer inte när jag såg en svart nynazist på stan som gjorde hitlerhälsningar, då undrar man egentligen hur det står till.
Så länge religion och sekter håller på som dom gör så lär aldrig rasism försvinna tråkigt nog, oavsett om det gäller kristendom, judendom eller scientologerna. Folk har lätt för att grupperas kring en ledare och spy galla över motståndarsidan, ofta över rasgränserna, tyvärr

Glömmer inte när jag såg en svart nynazist på stan som gjorde hitlerhälsningar, då undrar man egentligen hur det står till.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
sveriges kändaste rasist är väl endå kurd eller nåt? alltså jackie....
[img width=80 height=15]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=12678[/img]
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Den siste idioten är inte född...k_jermeus skrev: Glömmer inte när jag såg en svart nynazist på stan som gjorde hitlerhälsningar, då undrar man egentligen hur det står till.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jackie_Arkl%C3%B6vscrav skrev: sveriges kändaste rasist är väl endå kurd eller nåt? alltså jackie....
Så många som annammar nazism vet ändå inte speciellt mycket om den, ofta är det en ursäkt för att agera rasistiskt. Orsakerna är nog rädsla, osäkerhet och förutfattade meningar.
Sen finns det ju förstås alltid idioter...........
- ninetwozero
jao sant.. Alltså, numera känns det som att vissa personer ser ner på en för att man är halvarab (senast idag hände detta ^^)Hund skrev: Felriktat hat bl.a. Dom låter det gå ut över andra ist för att ta itu med dom problem dom har med sig själva.
Jag var själv nazist för många år sedan, växte dock ifrån det och tog itu med mitt liv ist.
Sedan kan du använda ett mer vårdad språk.![]()
Angående språket så får någon mod censurera (ifall jag inte kommer åt att edita själv)

Sant där med, religionen styr ju i grund och botten men som tur är så hatar ju inte större delen av alla kristna muslimer, budhister, hinduister och vice versa.k_jermeus skrev: Känsligt ämne men detta är vad jag tror
Angående svarta snubben som gjorde hitlerhälsningen så låter det inte särskilt positivt..

Visste inte att han var rasist, ska kolla wikilänken som Johan lämnade..scrav skrev: sveriges kändaste rasist är väl endå kurd eller nåt? alltså jackie....
Sant.. Flera personer som "agerar" nazister vågar knappt säga något när de är ensamma men när dom är flera så haglar orden. Men det är väl en av nazismens grundpelare, gemenskapen.. Det gäller att hitta sig själv och inte låta sig bli nerdragen i sådant. huwa.DimensionX skrev: Så många som annammar nazism vet ändå inte speciellt mycket om den, ofta är det en ursäkt för att agera rasistiskt. Orsakerna är nog rädsla, osäkerhet och förutfattade meningar.
edit: tror att jag lyckats ändra rubriken

SV: Vaf*n är det som driver rasismen?
Det som driver rasismen är sossarnas misslyckade integrationspolitik, invandrare HAR svårare att få ett jobb, de HAR fördomar riktade mot sig. Etc...
Vet ni vem fel det är?
Olof Palmes "stalinistiska" miljonprojekt!
Vet ni vem fel det är?
Olof Palmes "stalinistiska" miljonprojekt!

Ok sätt saker i sitt rätta sammnahang. MIljonprogrammet (en miljon bostäder på tio år från 1965) var en nödvändig åtgärd då bostadsbristen var oehörd. På den tiden så ansågs de lägenheter som byggdes lyxiga. Folk valde bort kyl och frys för det var ju helt onödigt. Toalett inomhus? Jisses! Sen kan man ju nämna att en stor del av de bostäder som byggdes var villor.(men en majoritet var flerbostadshus)TheOne skrev: Vet ni vem fel det är?
Olof Palmes "stalinistiska" miljonprojekt!![]()
Jag tror knappast att miljonprogramslägneheter i sig är någon större orsak till rasism och utanförskap.
People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
Jag håller med om att politiken är en av orsakerna till att det blivit som det blivit. Dessutom är folk mer rasistiska än man skulle kunna tro många gånger fast de kanske inte alltid talar om det öppet. Ibland så har jag blivit riktigt förvånad faktiskt. Vi har haft en hel del invandrare där jag bor därför att det varit flyktingförläggning, och man har hört ett och annat som man knappt trodde var sant, från folk där man minst anade det.
På området nazism och andra världskriget så är jag ganska så bra påläst. Jag blev väldigt intresserad av det för ett antal år sedan och läste mycket. Är det så någon skulle vilja diskutera vidare så ta bara och starta en ny tråd i så fall, så hänger jag på.
Å andra sidan så har rasism funnits nästan lika länge som människan skulle jag kunna tänka mig.
På området nazism och andra världskriget så är jag ganska så bra påläst. Jag blev väldigt intresserad av det för ett antal år sedan och läste mycket. Är det så någon skulle vilja diskutera vidare så ta bara och starta en ny tråd i så fall, så hänger jag på.

Å andra sidan så har rasism funnits nästan lika länge som människan skulle jag kunna tänka mig.
Kort uttryckt: Rasism drivs av okunskap och rädsla inför dem som inte är likadana som oss själva.
Ev. kan det någonstans långt inne i det undermedvetna även finnas en aning om att man inte är denna förträffliga människa man utåt hävdar och att man därigenom ser det motiverat att sätta sig över andra.
Ev. kan det någonstans långt inne i det undermedvetna även finnas en aning om att man inte är denna förträffliga människa man utåt hävdar och att man därigenom ser det motiverat att sätta sig över andra.
- ninetwozero
sammanställning: Politik, religion och rädsla/okunskap.. stämmer nog bra..
Aaahhh...men tänk på att även politiken och religionen drivs av stora delar okunskap och rädsla.Shadow skrev: sammanställning: Politik, religion och rädsla/okunskap.. stämmer nog bra..
- ninetwozero
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Jag håller med, men för mina vänners skull, ska jag påpeka at alla som ser ut som skinheads inte är nazister eller rasister.
Det finns skinheads, och så finns det boneheads.
Skinheads är en egen kultur, hämtad från london, och Jamaica, boneheads är bara idioter som vill vara tuffa.
Skinheads har inga som helst problem med att en kille eller tjej har en annan hudfärg. Boneheads har.
Skinheads means pride, honor and friendship.
They live for the music, Ska and Oi!, they live for the beer.
They ARE not racists.
Det finns skinheads, och så finns det boneheads.
Skinheads är en egen kultur, hämtad från london, och Jamaica, boneheads är bara idioter som vill vara tuffa.
Skinheads har inga som helst problem med att en kille eller tjej har en annan hudfärg. Boneheads har.
Skinheads means pride, honor and friendship.
They live for the music, Ska and Oi!, they live for the beer.
They ARE not racists.
- ninetwozero
nej nej, det vet jag ju. Det är oftast personerna man minst anar som kläcker kommentarer och dömer hunden efter håret om man säger så.. [förklarade ju på msn
]