Aftonbladets Webb-TV - Help!

Ratski

Aftonbladets Webb-TV - Help!

Inlägg av Ratski »

Hejsan!!

Har vart runt på lite diverse sidor och har äntligen fått upp Ubuntu att fungera som jag vill och det flyter verkligen på så som jag trodde. Märkte dock idag att jag inte kan se på aftonbladets TV, lite smått irriterande må jag säga.

Läste en guide som låg ute här på forumet, för att starta med mplayer, men till ingen hjälp.

Följde instruktionerna, tog bort totem så som det stod, men kommer inte vidare när man väl klickar på WEBB-TV.  :-\ Någon som har lust att kanske lotsa mig på rätt väg?

*edit* förresten,, kan man använda VLC spelaren som ett alternativ, för den använder jag när jag går ut på SVT och tittar.. **

Ha det bra!!
Okänd

SV: Aftonbladets Webb-TV - Help!

Inlägg av Okänd »

Hej och välkommen Ratski.

Jag tror att det är flash player du behöver för att kunna titta på aftonbladets web tv.

Om du surfar in på aftonbladet med Firefox, så borde det komma upp en ruta att du saknar adobe flash player, och att du kan installera den plug-in:en via samma ruta.
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Från Aftonbladet.se

8. Linux-användare?
Vår webb-tv-spelare fungerar för närvarande inte med Linux (Linux är ett operativsystem ungefär som Windows eller MacOS). Arbetet med spelaren pågår fortfarande och nya funktioner läggs till hela tiden.
En av punkterna på vår lista över funktioner som ska in i spelaren är Linux-stöd.
Tyvärr kan vi inte säga ett exakt datum när detta kommer vara implementerat. Vi ber alla Linux-användare att ha tålamod ett tag till.

Enligt mediaplayer connectivity är det shockwave länkar.  ???
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Okänd

Inlägg av Okänd »

Aha, ok.....satt i en windows burk och högerklickade bara på filmklippet och den sa adobe flash.

Men jag tror Adobe köpt upp Macromedia och därför har shockwave hamnat hos adobe.
Ratski

Inlägg av Ratski »

Tackar. Ja, jag måste säga att trots att jag inte skrivit innan, så ha rjag nog lusläst var och varannan hjälp guide för ändamålet och det fungerar smärtfritt. KING AB  :D
Bossieman skrev: Från Aftonbladet.se

8. Linux-användare?
Vår webb-tv-spelare fungerar för närvarande inte med Linux (Linux är ett operativsystem ungefär som Windows eller MacOS). Arbetet med spelaren pågår fortfarande och nya funktioner läggs till hela tiden.
En av punkterna på vår lista över funktioner som ska in i spelaren är Linux-stöd.
Tyvärr kan vi inte säga ett exakt datum när detta kommer vara implementerat. Vi ber alla Linux-användare att ha tålamod ett tag till.

Enligt mediaplayer connectivity är det shockwave länkar.  ???
Ja, jag läste det . OK, nybörjarantagande,  :-[ Men är inte adobe flash, samma som macromedia flash?.

Jaja, jag får ett felmeddelande om att jag inte har macromedia 8+ installerat plus WMP. Hrrm.. kanske kan pusha aftonbladet lite så att man som linux användare kan använda sidan ordentligt. Jobbar trots allt för dem.

Ingen liten genväg man kan ta för att komma förbi det?

Ha det bra
gösta

Inlägg av gösta »

ska ringa dit i morgon o klaga. vill kunna se i ubuntu
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Inlägg av toxic76 »

Misstänker att dom inte ens har provat sin flashspelare i linux.. Vet iaf att det förut har funkat att se på deras web-tv
känns konstigt då både windows och linux oftast använder macromedia flash
Bild
Bild
Bild
Bild
Okänd

Inlägg av Okänd »

Nej det är vanligt streamet MS junk som körs.

Leverantören är Qbrick
http://www.qbrick.se/

För ett par veckor sedan hade jag en längre mailväxling
med deras kundsupport där vi utbytte artigheter.  :P

Hursomhelst så skyller han på Aftonbladet och  problemet
är bara webläsarkollen inkl vilka pluggar man har som görs.

Så ge på Aftonbladet.  Att få bort det streamade MS formatet är
ju mindre troligt men däremot att man fimpar kollen.

:)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"