Battlestar Galactica spel: Beyond the Red Line
Battlestar Galactica spel: Beyond the Red Line
Djävligt rolig Viper MkVII simulator
tanka hem demot:
http://www.game-warden.com/bsg/
fixxa igång joysticken:
http://onlyubuntu.blogspot.com/2007/03/ ... ad-or.html
kalibrera den med jscal -c /dev/input/js0
(går även att köra med mus, eller tangebord)
tanka hem demot:
http://www.game-warden.com/bsg/
fixxa igång joysticken:
http://onlyubuntu.blogspot.com/2007/03/ ... ad-or.html
kalibrera den med jscal -c /dev/input/js0
(går även att köra med mus, eller tangebord)
SV: Battlestar Galactica spel: Beyond the Red Line
Najs!
Måste testas
Tackar för tipset
Måste testas
Tackar för tipset
Come on! Lets fry some cylon toasters!
Nejdå jag följer inte tv-serien alls
Edit: på hemsidan står det att linux demon inte är tillgänglig pga server strul.
Nejdå jag följer inte tv-serien alls

Edit: på hemsidan står det att linux demon inte är tillgänglig pga server strul.

Senast redigerad av 1 Petri, redigerad totalt 6 gånger.
People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
- lassekongo83
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Hur bra flyter spelet då?
Står ju bara att det går att konfiguera inställningarna väldigt mycket.
Kommer nog prova det endå. Älskar BSG så himla mycket. Bästa TV-Serien någonsin.
Står ju bara att det går att konfiguera inställningarna väldigt mycket.
Kommer nog prova det endå. Älskar BSG så himla mycket. Bästa TV-Serien någonsin.

det flyter helt perfekt på min 2,4 gHz AMD 7xx mb ram och ett x1600 ATI kort ^_^
om ni inte kan tanka hem det från sidan, skicka ett PM till mig så slänger jag upp skiten på min webserver
om ni inte kan tanka hem det från sidan, skicka ett PM till mig så slänger jag upp skiten på min webserver
Nu fungerade torrenten också så den ska gå att tanka.
Jag kan inte använda joysticken en saitek cyborg evo. Jag lyckas kalibrera den med programmet gholen nämner men jag får inte spelet att fatta att jag vill använda den.
Jag kan inte använda joysticken en saitek cyborg evo. Jag lyckas kalibrera den med programmet gholen nämner men jag får inte spelet att fatta att jag vill använda den.

People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
hmm, jag hade också problem att få vissa program att använda min kalibrering =/
använder du jscal eller jscalibrator? För det senare fungerade inte för min del
använder du jscal eller jscalibrator? För det senare fungerade inte för min del

Drog precis hem det. Installerade det.
Men när jag försöker skapa en ny pilot så går det inte pga dåligt diskutrymme säger spelet. har inte dåligt diskutrymme.
vad kan det vara för fel. provar installera spelet i /usr/local/games och i min hemma mapp.
tänkte om det har något med rättigheterna att göra. men eftersom det nu är intstallert i mitt home dir så borde det vara ok.
/joel
Men när jag försöker skapa en ny pilot så går det inte pga dåligt diskutrymme säger spelet. har inte dåligt diskutrymme.
vad kan det vara för fel. provar installera spelet i /usr/local/games och i min hemma mapp.
tänkte om det har något med rättigheterna att göra. men eftersom det nu är intstallert i mitt home dir så borde det vara ok.
/joel
Kan det jävlas, så jävlas det.
tja något jscal hitatde inte jag i repos. Så det blev jscalibrator. men var får jag tag i sådan fall på jscal? Detta är första gången jag försökt mig på att få gladpinnen att fungera i linux.gasol skrev: hmm, jag hade också problem att få vissa program att använda min kalibrering =/
använder du jscal eller jscalibrator? För det senare fungerade inte för min del![]()
paketet heter joystick (där följer det med jscal & jtest)
"Move axis 0 to minimum position and push any button."
Va? Kan nån förklara vad detta innebär
Va? Kan nån förklara vad detta innebär
din joystick har 2 eller 3 axlar (axis) 1 för vänster och höger, 1 för upp och ner, 1 för gasrelaget
Så du får testa och se vilken som är axis 0, tror att det var den för höger och vänster...
och axis 1 är upp och ner....
OBS det här är för min joystick:
Move axis 0 to minimum position and push any button. <---- Jag drar min joystick längst till vänster och trycker på en knapp
Move axis 0 to center position and push any button. <--- Låter joysticken vara i mitten och trycker på en knapp
Move axis 0 to maximum position and push any button. <--- Drar joysticken längst till höger och trycker på en knapp
Move axis 1 to minimum position and push any button. <--- Drar joysticken längst upp och trycker på en knapp
Move axis 1 to center position and push any button. <--- Låter joysticken vara i mitten och trycker på en knapp
Move axis 1 to maximum position and push any button. <--- Drar joysticken längst ner och trycker på en knapp
samma sak för axis 2... OBS! du måste trycka ner knappen när du är i "max/min läget"
Så du får testa och se vilken som är axis 0, tror att det var den för höger och vänster...
och axis 1 är upp och ner....
OBS det här är för min joystick:
Move axis 0 to minimum position and push any button. <---- Jag drar min joystick längst till vänster och trycker på en knapp
Move axis 0 to center position and push any button. <--- Låter joysticken vara i mitten och trycker på en knapp
Move axis 0 to maximum position and push any button. <--- Drar joysticken längst till höger och trycker på en knapp
Move axis 1 to minimum position and push any button. <--- Drar joysticken längst upp och trycker på en knapp
Move axis 1 to center position and push any button. <--- Låter joysticken vara i mitten och trycker på en knapp
Move axis 1 to maximum position and push any button. <--- Drar joysticken längst ner och trycker på en knapp
samma sak för axis 2... OBS! du måste trycka ner knappen när du är i "max/min läget"
Gasol: okaj tack nu fattar jag. Um jag fick upp till axis 5 eller nåt XD där blev jag förvirrad och struntade i det men det fungerade ändå.
Det var ju ingen lång demo. hrum undrar om man kan sparka igång multiplayer läget...
Edit det var gasol som jag pratade med inte gholen
Det var ju ingen lång demo. hrum undrar om man kan sparka igång multiplayer läget...
Edit det var gasol som jag pratade med inte gholen

Senast redigerad av 1 Petri, redigerad totalt 8 gånger.
Näe det var lite kort men visst var det ett skönt spel, jag gillar glide läget (ALT+G) lite anorlunda från de olika ww2 simmarna jag har kört tidigare
http://fs2netd.game-warden.com/ registrera dig här för multiplayer spel
http://fs2netd.game-warden.com/ registrera dig här för multiplayer spel