Forumråd/LoCoråd
Forumråd/LoCoråd
Enligt Ubuntu.com's sida så finns det ett Community Council, ett Gemenskapsråd/Forumråd/LoCoråd/Bollplank.
Då DSK's svallvågor gick höga, så minns jag att jag pratade mig varm för ett dylikt och för dess funktion. På sidan står precis hur ett sådant skall fungera och jag anser att vi snarast skall instifta ett.
Mitt förslag är: 5 personer, ingen av dem med någon annan funktion inom LoCo eller forum.
http://www.ubuntu.com/community/processes/council
Då DSK's svallvågor gick höga, så minns jag att jag pratade mig varm för ett dylikt och för dess funktion. På sidan står precis hur ett sådant skall fungera och jag anser att vi snarast skall instifta ett.
Mitt förslag är: 5 personer, ingen av dem med någon annan funktion inom LoCo eller forum.
http://www.ubuntu.com/community/processes/council
SV: Forumråd/LoCoråd
Jättebra idé. ( jag vet den var uppe tidigare )
Vi borde starta en tråd med frågan vem som föreslås för rådet.
Vad tycker ni ?
Vi borde starta en tråd med frågan vem som föreslås för rådet.
Vad tycker ni ?
Låter bra.
Finns det en översättning av den sidan så man kan få grepp om dess funktion?
Finns det en översättning av den sidan så man kan få grepp om dess funktion?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det verkar intressant, Grönissan, kan du inte fixa en snabböversättning?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Om du vill, Grön Göling, lägger jag sidan in i hemsides projekt, och om du registerar dig där,
kan du faktiskt översätta online.
Kom nu inte med " Det kan jag inte ".
Jag kan guida dig. Men du måste ju inte förstöra påskhelgen för husbandet !!!
Okej, jag gör det. Lägg in sidan bara så får vi völ se hur jag tar mig dit.Little John skrev: Om du vill, Grön Göling, lägger jag sidan in i hemsides projekt, och om du registerar dig där,
Och det är väl ett oerhört bra sätt att förstöra påskhelgen för husbandet - sitta här och översätta allt vad tygen håller.
Många koder där...
Jag maila sidan istället. Det blir enklare att se texten.
Jag maila sidan istället. Det blir enklare att se texten.
Oki!
Hoppas att du ändrade det där jag mailade om och där jag hade missat en del.
Nej, inte än, men ligger i ToDo listan. Det har kommit nånting imellan. Jag blev tillfälligt admin !Grön Göling skrev: Oki!

Jag tycker sååå synd om dig

Nu har du mer på ToDo-listan med den översättningen jag sände dig.

Nu har du mer på ToDo-listan med den översättningen jag sände dig.
How goes it?Little John skrev: UMMMPFFFF![]()
Håller på här med bara en hand ( Musarm ) Visste inte att det gör så ont Stackars jag.
Så det dröjer lite.Jag hör av mig.
Så det dröjer lite.Jag hör av mig.
- Grön Göling
- Städsegrön
Okej, nu är jag tbax. Hur går det med frågan om Locorådet? Det verkar som om den gått i stå sen jag drog mina färde.
Efter vad husbandet relaterat till mig (för om det var någon som trodde han kunde hålla klaffen om vad som händer på forumet, så trodde ni fel), så verkar det över hövan lämpligt att tillsätta ett snarast.
[img width=237 height=127]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... r/whip.gif[/img]
Efter vad husbandet relaterat till mig (för om det var någon som trodde han kunde hålla klaffen om vad som händer på forumet, så trodde ni fel), så verkar det över hövan lämpligt att tillsätta ett snarast.
[img width=237 height=127]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... r/whip.gif[/img]
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Jag förmodar att bollen ligger hos UA och Bossieman, så det är nog bara att de startar upp någon form av nomineringsprocess antar jag så ska det nog inte ta så lång tid innan vi även har ett sådant råd.
- vulfgar
- ung forumnörd
Välommen tillbaka, Grönissan!Grön Göling skrev: Okej, nu är jag tbax.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Grön Göling
- Städsegrön
Precis som i tråden om pengar, pengar, pengar, så handlar det egentligen om att delegera detta till några som har det som ett "pet project". En tidsbegränsad poll och sedan tillsättandet av en grupp om kanske 5 personer utan andra funktioner inom LoCo't.Bobcat skrev: Jag förmodar att bollen ligger hos UA och Bossieman, så det är nog bara att de startar upp någon form av nomineringsprocess antar jag så ska det nog inte ta så lång tid innan vi även har ett sådant råd.
Dessa 5(?) skulle kunna väljas ut genom att de dels anmäler intresse, dels utväljs som lämpliga av kontaktpersoner och moderatorer och tillfrågas av dem.
Tack ska du ha. Jo, vofflandet hördes ju ända hit hem.....vulfgar skrev: Välommen tillbaka, Grönissan!![]()

En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Vi har just poll om forum- och serveradmins på väg upp. Tror det kan bli rörigt om man har fler pollar än så samtidigt. Dock förslag på namn kan vi ta upp. Kanske en liten beredningsgrupp som filar på "arbetsbeskrivningen" och plockar fram namn. --- Grönissan gjorde ett fint översättningsjobb, men det kan behöva anpassas lite till vår verklighet.
Tre pers att bereda detta, så att vi har något att polla om nästa vecka eller så?
Tre pers att bereda detta, så att vi har något att polla om nästa vecka eller så?
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
- Grön Göling
- Städsegrön
3 pers att bereda detta och 3 pers att bereda fördelningen LoCo - förening. Vettigt.
Jag kan bearbeta översättningen om LoCorådet till något som passar våra förhållanden bättre kanske.
Jag kan bearbeta översättningen om LoCorådet till något som passar våra förhållanden bättre kanske.