Era synpunkter på forumet!
Era synpunkter på forumet!
Vad tycker ni om forumet, något som saknas eller borde tas bort?
Vad tycker ni bäst om med forumet?
Sämst då?
Är forumet till bra hjälp, eller rentav motsatsen?
Loggar ni in lite ibland bara för att träffa folket här?
Är stämningen bra här tycker ni?
Det vore roligt att höra vad alla tycker om stället vi loggar in på så ofta. Det kan alltid komma fram en mängd bra ideer om vi ventilerar lite vad vi tycker och tänker.
Självklart så kan inte jag personligen lova att några utav förslagen blir verkställda men det vore roligt att veta vad ni tycker och tänker.
Jag skall själv skriva ett inlägg här sen.
Så, elda på bara............
Vad tycker ni bäst om med forumet?
Sämst då?
Är forumet till bra hjälp, eller rentav motsatsen?
Loggar ni in lite ibland bara för att träffa folket här?
Är stämningen bra här tycker ni?
Det vore roligt att höra vad alla tycker om stället vi loggar in på så ofta. Det kan alltid komma fram en mängd bra ideer om vi ventilerar lite vad vi tycker och tänker.
Självklart så kan inte jag personligen lova att några utav förslagen blir verkställda men det vore roligt att veta vad ni tycker och tänker.
Jag skall själv skriva ett inlägg här sen.
Så, elda på bara............
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
SV: Era synpunkter på forumet!
En sak som irriterat mig länge är hur hanteringen av nya poster går till.
När man loggar in och får två eller fler sidor med nya/olästa trådar, och därefter öppnar ett antal på första sidan. Så när man skall gå till sida två så läser forumet om informationen och räknar de trådar jag läst på sida ett som lästa. Och gör om en ny sida 1 med trådar från sida 2.
Jag tycker hellre trådarna skall visas på sida två som de var, och man själv får markera dessa som lästa.
När man loggar in och får två eller fler sidor med nya/olästa trådar, och därefter öppnar ett antal på första sidan. Så när man skall gå till sida två så läser forumet om informationen och räknar de trådar jag läst på sida ett som lästa. Och gör om en ny sida 1 med trådar från sida 2.
Jag tycker hellre trådarna skall visas på sida två som de var, och man själv får markera dessa som lästa.
Abusus non tollit usum
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jag eftersöker en funktion för att se vilka medlemmar som är inloggade för tillfället.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Bossieman skrev: Jag eftersöker en funktion för att se vilka medlemmar som är inloggade för tillfället.
http://ubuntu-se.org/smf/index.php?action=who

Deltavlorna kan vara lite förvirrande ibland, det har hänt ett flertal gånger att jag gått till huvudforumet istället.
Skulle vara fint om man kunde få posten framför deltavlan istället. Eftersom det i princip är ett eget forum.
Skulle vara fint om man kunde få posten framför deltavlan istället. Eftersom det i princip är ett eget forum.
DY: jag är inte helt med nuDimensionX skrev: Deltavlorna kan vara lite förvirrande ibland, det har hänt ett flertal gånger att jag gått till huvudforumet istället.

Om någon gör ett inlägg på deltavlan "marknadsföring" varför syns då inlägget på "Ubuntu Sverige" DÄR kan jag inte läsa det.
Eller gör jag något fel?
Hur kan jag se att inlägget är gjort på marknadsföring?
Eller gör jag något fel?
Hur kan jag se att inlägget är gjort på marknadsföring?
Du måste väl klicka på den lilla pricken "Nytt" och inte på tavlans namn, eller ?
Jag trycker av ren vana på forumnamnet för att gå in på forumet. Funkar överallt utom på deltavlor förstås.
Jag får byta teknik tror jag.
Jag får byta teknik tror jag.

Jo vi blir äldre

- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Tackar!!Little John skrev:Bossieman skrev: Jag eftersöker en funktion för att se vilka medlemmar som är inloggade för tillfället.
http://ubuntu-se.org/smf/index.php?action=who![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klicka där!Bossieman skrev:Tackar!!Little John skrev:Bossieman skrev: Jag eftersöker en funktion för att se vilka medlemmar som är inloggade för tillfället.
http://ubuntu-se.org/smf/index.php?action=who![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

[bifogad fil raderad av administratör]