Är vissa spärrade på maillistan ?
Är vissa spärrade på maillistan ?
Vem ta hand om maillistan ? Det är tydligen så att vissa fortfarande är spärrade där!!
Kan vi inte ändra på det nu? Eller hur ?
Kan vi inte ändra på det nu? Eller hur ?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Är vissa spärrade på maillistan ?
Det är väl fortfarande Sebastean som står för den.
Jag är fortfarande bannad med min ordinarie e-mailadress.
Givetvis måste det ändras, men hur och vem?E-postlistan ubuntu-se administreras av spam at sebastean.se, vanillasuntea at hotmail.com
Jag är fortfarande bannad med min ordinarie e-mailadress.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Någon kontaktadress till Sebastean ? Den som vet skicka PM
Jag har registrerat mig där, men får inga mail eller nåt?! 

Jättekonstigt! Vi måste kolla det där närmare........Kanske Johan RE vet nånting..
Jo jag är utslängd från maillistan...har inte brytt mig heller...
Vikingen sparkade ut mig från allting...

Jo det gjorde han rätt i !!plun skrev: Jo jag är utslängd från maillistan...har inte brytt mig heller...
![]()

Men allvarligt, ingen som vet ?
Jag tror "gholen" vet hur läget är, han fick ju bollen ett tag att hålla i maillistan.Little John skrev: Men allvarligt, ingen som vet ?
Troligen, kanske...

Jag ska fråga honom
- vulfgar
- ung forumnörd
Jag frågade gholen, men han kunde inte ta bort banningen.

Skickade ett mail till listan idag. Jag börjar blir trött på det här:vulfgar skrev: Jag frågade gholen, men han kunde inte ta bort banningen.
Hej!
Jag ber den eller dom som ha hand om maillistan att häva
alla blockeringar för vissa användare.
Det ser inte bra ut när alla dom "spärrade" fråga i forumet
varför dom fortfarande är "stängda"
Tack för hjälpen
Peter Forsberg
( Little John )
- vulfgar
- ung forumnörd
Blir intressant att se om det blir någon reaktion. Får ta tag i detta efter Jono-mötet annars.

Ok.Vi ska se.............vulfgar skrev: Blir intressant att se om det blir någon reaktion. Får ta tag i detta efter Jono-mötet annars.
- johanre
- Serveradmin
Jag minns ganska klart att gholen försökte ge tillbaks de tidigare bannlysta sin prenumeration på mailinglistan. Av någon anledning gick det inget vidare; det var i den vevan jag märkte att andra locos - på ubuntu-loco mailinglistan - började klaga om att det tog för lång tid att få tillgång till loco tjänster som t.ex. mailinglistor o dylikt... I samband med det kontaktade jag Matthew Nuzum och Jono Bacon och erbjöd mig hjälpa till med administration av mailinglistor och övrig locoadministration. Matthew reagerade postivit till en början, men det har gått ca. 2-3 månader utan att jag hört något mer i frågan. Skall återuppväcka frågan vid tillfälle, men jag känner väl att det är ett mail som omdirigeras till /dev/null... 
Jag försökte söka i arkivet efter tråden där gholen berättade vad han hade gjort och inte, avseende mailinglistan. Kammade noll, förutom att jag fick kalla kårar av vissa inlägg som dök upp i samband med DSK. Hoppas verkligen vi slipper återuppleva den tragedi som utspelades då. Ingen vann, alla förlorade...

Jag försökte söka i arkivet efter tråden där gholen berättade vad han hade gjort och inte, avseende mailinglistan. Kammade noll, förutom att jag fick kalla kårar av vissa inlägg som dök upp i samband med DSK. Hoppas verkligen vi slipper återuppleva den tragedi som utspelades då. Ingen vann, alla förlorade...

Absolut Johan. Håller med. Men OK, då ska vi se om det går att kommer igång med listan igen.Johan R-E skrev: Jag minns ganska klart att gholen försökte ge tillbaks de tidigare bannlysta sin prenumeration på mailinglistan. Av någon anledning gick det inget vidare; det var i den vevan jag märkte att andra locos - på ubuntu-loco mailinglistan - började klaga om att det tog för lång tid att få tillgång till loco tjänster som t.ex. mailinglistor o dylikt... I samband med det kontaktade jag Matthew Nuzum och Jono Bacon och erbjöd mig hjälpa till med administration av mailinglistor och övrig locoadministration. Matthew reagerade postivit till en början, men det har gått ca. 2-3 månader utan att jag hört något mer i frågan. Skall återuppväcka frågan vid tillfälle, men jag känner väl att det är ett mail som omdirigeras till /dev/null...
Jag försökte söka i arkivet efter tråden där gholen berättade vad han hade gjort och inte, avseende mailinglistan. Kammade noll, förutom att jag fick kalla kårar av vissa inlägg som dök upp i samband med DSK. Hoppas verkligen vi slipper återuppleva den tragedi som utspelades då. Ingen vann, alla förlorade...![]()
Säg till om jag kan hjälpa till där. ( mail eller dyl. Jag har mycket tid över, just nu )
Sur är han fortfarande....Little John skrev:Jo det gjorde han rätt i !!plun skrev: Jo jag är utslängd från maillistan...har inte brytt mig heller...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men allvarligt, ingen som vet ?

https://lists.ubuntu.com/archives/ubunt ... hread.html
"Grattis"....

Jo jag vet. Fick mail av Micke !plun skrev:Sur är han fortfarande....Little John skrev:Jo det gjorde han rätt i !!plun skrev: Jo jag är utslängd från maillistan...har inte brytt mig heller...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men allvarligt, ingen som vet ?![]()
![]()
https://lists.ubuntu.com/archives/ubunt ... hread.html
"Grattis"....![]()
![]()
![]()
- vulfgar
- ung forumnörd
Tycker det är en väldig eftersläpning här. Jag fattar inte alls varför det ligger så långt efter, det gjorde det inte förut.Last message date: Ons Mars 28 05:23:22 BST 2007
Archived on: Sat Mars 31 23:58:20 BST 2007

Det tycks vara nån teknisk problem, fast jag inte förstår detvulfgar skrev:Tycker det är en väldig eftersläpning här. Jag fattar inte alls varför det ligger så långt efter, det gjorde det inte förut.Last message date: Ons Mars 28 05:23:22 BST 2007
Archived on: Sat Mars 31 23:58:20 BST 2007![]()

Kan någon förklara det här med maillisttor för mig?
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'