Konvertera ogg och flac till mp3
Konvertera ogg och flac till mp3
Någon som vet hur jag ska göra för att konvertera flac- och ogg-filer till mp3 när filerna ligger på hårddisken?
SV: Konvertera ogg och flac till mp3
Installera och använd "soundconverter". Fixar allt! 

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Detta är det absolut lättaste sättet imo.
http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/20 ... u-610.html
Bara att högerklicka på ljudfilerna och konvertera sedan
http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/20 ... u-610.html
Bara att högerklicka på ljudfilerna och konvertera sedan

* Detta meddelande har granskats av FRA *
Hrm. Känns som om jag ställer lite för många frågor, men f_n, inget vill funka direkt.. 
Skriptet ligger där det ska ligga, men jag får inte möjligheten att "Använd script". Kan bara välja "Open with.. -> Other Application".
/Alex, Mr Hijack.

Skriptet ligger där det ska ligga, men jag får inte möjligheten att "Använd script". Kan bara välja "Open with.. -> Other Application".
/Alex, Mr Hijack.
Blir likadant för mig också. Ska mappen man laddar ner heta "Konverteraljud.000"? Ska man bara flytta den som den är till mappen? Ja, eller vad tror du felet kan vara?
Provade SoundConverter men det går inte att konvertera till mp3. Det gör nu inget eftersom mp3-spelaren kan ta WAV också.
Tack ska ni ha för svaren båda två. Nu klarar jag mig, men jag skulle ändå vilja att det fungerade med din idé Bossieman. Så jag hoppas du har någon idé.
Provade SoundConverter men det går inte att konvertera till mp3. Det gör nu inget eftersom mp3-spelaren kan ta WAV också.
Tack ska ni ha för svaren båda två. Nu klarar jag mig, men jag skulle ändå vilja att det fungerade med din idé Bossieman. Så jag hoppas du har någon idé.
Senast redigerad av 1 arbol, redigerad totalt 30 gånger.
- Bossieman
- Kontakt:
Om ni inte får skriptet att fungera, gå in i skriptmappen och högerklicka på skriptet och välj fliken "Rättigheter" och se till att den ser ut som bilden nedan. testa sedan igen.
[img width=146 height=165]http://img204.imageshack.us/img204/48/skriptmg5.th.png[/img]
[img width=146 height=165]http://img204.imageshack.us/img204/48/skriptmg5.th.png[/img]
Senast redigerad av 1 Bossieman, redigerad totalt 31 gånger.
Fick nu fram "script", men alternativen är:
Konverteraljud.000
Öpnna skriptmapp
Klickar jag på "Konverteraljud.000" kan jag välja vilket format jag vill konvertera till och när jag gjort det kan jag välja om jag vill "Flytta över metatagsen till de konverterade filerna?", eller göra det manuellt. Sen kan jag välja kvalitet. (Kan vara en skala från 0-8 eller medium-insane.) Klickar jag OK blinkar rutan ett par gånger och konverteringen ska vara klar. Men det är den ju inte.
Ja, så ser det ut nu. De där tre nollorna är ju en skillnad jämfört med hur det ser ut i din beskrivning. Hur kan det vara?
Konverteraljud.000
Öpnna skriptmapp
Klickar jag på "Konverteraljud.000" kan jag välja vilket format jag vill konvertera till och när jag gjort det kan jag välja om jag vill "Flytta över metatagsen till de konverterade filerna?", eller göra det manuellt. Sen kan jag välja kvalitet. (Kan vara en skala från 0-8 eller medium-insane.) Klickar jag OK blinkar rutan ett par gånger och konverteringen ska vara klar. Men det är den ju inte.
Ja, så ser det ut nu. De där tre nollorna är ju en skillnad jämfört med hur det ser ut i din beskrivning. Hur kan det vara?
- Bossieman
- Kontakt:
Jag skulle behöva få en mer detaljerad beskrivning och helst lite bilder. Har du gjort EXAKT som i guiden jag länkade till?
Om du frågar mig har jag förstås gjort exakt som du skrev, och jag tänker, hur svårt kan det vara? Så länge det handlar om att klippa och klistra brukar jag hänga med.
När jag installerade fick jag inget felmeddelande, men det stod att vissa filer inte behövdes längre och kunde tas bort med autodelete. Det gjorde jag inte (för jag visste inte hur!).
Jag vet inte om det samma script vi har. De heter ju inte samma. Men vi har samma ju version (0.3.1).
Vet inte om du orkar nåt mer med det här nu men jag skulle vilja få det att fungera. För jag förväxlade där på natten WAV med WMA och trodde att SoundC var OK. Så om du nu orkar, vad vill du ha bilder på?
När jag installerade fick jag inget felmeddelande, men det stod att vissa filer inte behövdes längre och kunde tas bort med autodelete. Det gjorde jag inte (för jag visste inte hur!).
Jag vet inte om det samma script vi har. De heter ju inte samma. Men vi har samma ju version (0.3.1).
Vet inte om du orkar nåt mer med det här nu men jag skulle vilja få det att fungera. För jag förväxlade där på natten WAV med WMA och trodde att SoundC var OK. Så om du nu orkar, vad vill du ha bilder på?
- Bossieman
- Kontakt:
Då fattar jag inte vad det är som gör att det inte funkar. Jag kör typ det första jag gör när jag installerar Ubuntu det skriptet tillsammans med
sudo apt-get install bash zenity original-awk lame vorbis-tools flac faac faad och har aldrig haft problem med det.
Kanske är nån konflikt med codecs eller nåt.
sudo apt-get install bash zenity original-awk lame vorbis-tools flac faac faad och har aldrig haft problem med det.
Kanske är nån konflikt med codecs eller nåt.
Ja, nä, jag har ju förstås ingen aning heller. Nu har jag testat "Soundkonverter" också och då fungerar det i alla fall. När jag ominstallerar Ubuntu nästa gång, för det lär jag väl göra nån gång, så ska jag försöka igen. Tack för att du tog dig tid.
/ Magnus
/ Magnus
- Bossieman
- Kontakt:
Det är väldigt svårt att veta just vad som går fel med skriptet i ditt fall. Skriptet är ett av de mest populära som finns och det fungerar helt underbart när det väl funkar.arbol skrev: Ja, nä, jag har ju förstås ingen aning heller. Nu har jag testat "Soundkonverter" också och då fungerar det i alla fall. När jag ominstallerar Ubuntu nästa gång, för det lär jag väl göra nån gång, så ska jag försöka igen. Tack för att du tog dig tid.
/ Magnus