Jag och windows är vänner!
Jag och windows är vänner!
Inte för att tracka någon men i detta klippet om när motalas skolor kör linux så ja, lyssna på killen i slutet.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 ... lpos=bilde
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 ... lpos=bilde
[img width=80 height=15]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=12678[/img]
SV: Jag och windows är vänner!
Inte undra på att många inte vågar testa något nytt. Jag vet personer som inte kör annat än standardprylarna som följer med i Windows därför att, annars så känner de sig "inte hemma".
Det verkar i många fall som folk helt enkelt är rädda för det som är lite annorlunda eller nytt.
Eller också var killen spel freak.......
Det verkar i många fall som folk helt enkelt är rädda för det som är lite annorlunda eller nytt.
Eller också var killen spel freak.......
Okunskap skapar fördommar brukar jag säga.
Man kan köpa ny bil, nytt hus, ny mobil etc och ingen skulle bry sig vidare mkt om att det var något helt nytt och annorlunda.
Men en dator.. Oj oj, är det en annan startsida på webbläsaren så fungerar ju inte datorn.
Ligger det en ny ikon på skrivbordet så skriker vi rakt ut!
Hur skulle det då bli om man prövade nått annat än Windows?
Man kan köpa ny bil, nytt hus, ny mobil etc och ingen skulle bry sig vidare mkt om att det var något helt nytt och annorlunda.
Men en dator.. Oj oj, är det en annan startsida på webbläsaren så fungerar ju inte datorn.
Hur skulle det då bli om man prövade nått annat än Windows?

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ha ha, och det är tyvärr sant, fast det var en smula sarkastiskt sagt.Hund skrev: Men en dator.. Oj oj, är det en annan startsida på webbläsaren så fungerar ju inte datorn.
Jag tänkte på min kära mor när jag skrev det där. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ha ha ha ha ha

Men det stämmer nog rätt bra överlag också.
Själv blir jag nojjig om det byts startsida eller landar en ikon på skrivbordet som jag inte vill ha där.

Men det stämmer nog rätt bra överlag också.
Själv blir jag nojjig om det byts startsida eller landar en ikon på skrivbordet som jag inte vill ha där.
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Har en liten anekdot:
Skulle installera om min mormors burk som var helt slutkörd av all spyware/adware som låg på. Bestämde mig för att prova Ubuntu (hon är helt computer-illiterate ändå)... Installerade, strippade ner, la in en "standard-installation" helt enkelt, med lite codecs och plugins...
Usch och fy, hon skrek högt! Inget såg ut som det skulle, och fajerfoks gick väl inte att använda?!?? Sagt och gjort, jag fortsatte med att tweaka till det och fixade XP-ikontema, Explorer-tema i Firefox, satte en IE-logo för Firefox-genvägarna, gjorde om panelen till att "likna XP", och satte till och med windows-flaggan som distributor-logo.svg(!). Nu är hon så nöjd så, förutom att "Favoriter" heter "Bokmärken" i webbläsaren...
Skulle installera om min mormors burk som var helt slutkörd av all spyware/adware som låg på. Bestämde mig för att prova Ubuntu (hon är helt computer-illiterate ändå)... Installerade, strippade ner, la in en "standard-installation" helt enkelt, med lite codecs och plugins...
Usch och fy, hon skrek högt! Inget såg ut som det skulle, och fajerfoks gick väl inte att använda?!?? Sagt och gjort, jag fortsatte med att tweaka till det och fixade XP-ikontema, Explorer-tema i Firefox, satte en IE-logo för Firefox-genvägarna, gjorde om panelen till att "likna XP", och satte till och med windows-flaggan som distributor-logo.svg(!). Nu är hon så nöjd så, förutom att "Favoriter" heter "Bokmärken" i webbläsaren...

-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
Toppen ! Undrar om det går tvärttom också, med windoz alltså 

- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det borde ingå i läroplanen att inte enbart ha Windowsdatorer...
Man ska väl lära sig använda en dator, inte Windows?
Ungefär lika korkat som om man var TVUNGEN att köra upp för körkort i en Fiat...
Man ska väl lära sig använda en dator, inte Windows?
Ungefär lika korkat som om man var TVUNGEN att köra upp för körkort i en Fiat...

The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
- John Gilmore
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kan du välja "spara tema" i tema väljaren och maila mig temat skulle vara snällt (pie.or.paj [snabel a] gmail [punkt] com)inAbsurdum skrev: Har en liten anekdot:
Usch och fy, hon skrek högt! Inget såg ut som det skulle, och fajerfoks gick väl inte att använda?!?? Sagt och gjort, jag fortsatte med att tweaka till det och fixade XP-ikontema, Explorer-tema i Firefox, satte en IE-logo för Firefox-genvägarna, gjorde om panelen till att "likna XP", och satte till och med windows-flaggan som distributor-logo.svg(!). Nu är hon så nöjd så, förutom att "Favoriter" heter "Bokmärken" i webbläsaren...![]()

- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Absolut! Jag lägger upp det på tranehag.com/misc/ubuntu så fort jag kommit hem från jobbet och sparat temat. Vill du ha Metacity/GTK/Emerald-tema?Rasmus skrev: Kan du välja "spara tema" i tema väljaren och maila mig temat skulle vara snällt (pie.or.paj [snabel a] gmail [punkt] com)![]()
![]()
Men du måste väl fortfarande flytta lite paneler manuellt och liknande, kan tänkas.
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
"Jag och Windows är vänner"
- Det var jag också, tills den vänskapen åkte ut "genom fönstret"
- Det var jag också, tills den vänskapen åkte ut "genom fönstret"

- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Metacity om det gårinAbsurdum skrev:Absolut! Jag lägger upp det på tranehag.com/misc/ubuntu så fort jag kommit hem från jobbet och sparat temat. Vill du ha Metacity/GTK/Emerald-tema?Rasmus skrev: Kan du välja "spara tema" i tema väljaren och maila mig temat skulle vara snällt (pie.or.paj [snabel a] gmail [punkt] com)![]()
![]()
Men du måste väl fortfarande flytta lite paneler manuellt och liknande, kan tänkas.