Varför problem med avmontering i Windows?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Varför problem med avmontering i Windows?

Inlägg av ZX Spectrum »

Varje gång jag använder min portabla disk i Windows så blir det problem med att att stänga av den på rätt sätt.
Sen har man allt strul när man går tillbaka till Ubuntu med en usb-disk som inte går att mounta, på grund av att cachen inte rensades då man var tvungen att bryta strömmen efter att ha svurit över felmeddelandena i Windows.
Hittade en lösning genom att skriva "chkdsk <enhetsbokstav> /F" i prompten när jag är i Windows, men jag förstår inte varför det blir så.
Kan kanske ha med antivirusprogram eller nåt annat att göra, men hoppas verkligen att detta fungerar bättre i Windows Vista.
Tänker bara på hur lätt det har varit att avmontera dom portabla diskarna i Ubuntu. Kan dessutom stå inne i en mapp med Nautilus eller Krusader när jag gör detta, otänkbart med Windows.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om

Återgå till "Ubuntu Café"