desktop har försvunnit
desktop har försvunnit
det omöjliga har hänt, verkar som att min desktop har försvunnit. min bakgrundsbild visas inte, det går inte att vänterklicka på desktopen så att man får upp meny (startknappen, där alla program finns) mina genvägar är försvunna osv.
någon som vet vad det är som händer?
någon som vet vad det är som händer?
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
SV: desktop har försvunnit
Tyvärr så får vissa det problemet ibland. Vilken sorts Ubuntu kör du? Ubuntu, Kubunt eller Xubuntu?
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
xubuntu med gnome
då borde det ju finnas någon tråd innan som man har löst problemet?
hitta något här: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topi ... ml#msg8173
vet inte om jag kör gnome eller möjligtvist xfce
så här ser det ut
[bifogad fil raderad av administratör]
hitta något här: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topi ... ml#msg8173
vet inte om jag kör gnome eller möjligtvist xfce
så här ser det ut
[bifogad fil raderad av administratör]
Senast redigerad av 1 hellstrom, redigerad totalt 25 gånger.
har löst det nu, verkar som att vid uppstarten så slutar vissa program att starta. så får lägga till det i autostart application. om det är någon som har samma problem. har lagt till xfdesktop och xfce4-panel den första är desktopen, den andra är panelen som har försvunnti tidigare.
- DeepThought
Bara en fundering, sa du inte att du körde GNOME?hellstrom skrev: har löst det nu, verkar som att vid uppstarten så slutar vissa program att starta. så får lägga till det i autostart application. om det är någon som har samma problem. har lagt till xfdesktop och xfce4-panel den första är desktopen, den andra är panelen som har försvunnti tidigare.

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
gör det, visste inte vad jag körde, men nu vet jag
- DeepThought
När du loggar in kan du välja vilken session du vill köra, det är bara att klicka på "Session" vid inloggningsskärmen, så får du se vilka alternativ som finns. Om du installerade Xubuntu, och sedan inte själv installerat gnome och väljer att köra gnome vid inloggning så är det Xfce som körs (du måste alltså både installera Gnome, och välja det som session för att köra det, annars är det Xfce som gäller för Xubuntu-installationer).

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...