Hej! Har laddat ner ubuntu 5.10 live filen och bränt in den på CD med Nero som StartCD (ej data) Ändrade i Bios för att "boota" från CDrom och fram kommer en DOS liknande sida som laddar ner uppgifter för att använda diskett-stationen A:
Varför? Har inte med Floppy bland alt. i Bios. Varifrån kommer dessa uppgifter om A:?
Tacksam för svar.
Skrivarserver
Skrivarserver
lucky-me: skapa dig en egen tråd om du vill ställa frågor - den här tråden handlar om skrivarservrar och sco.
Till trådskaparen
Läs här: http://www.howtoforge.com/samba_setup_ubuntu_5.10_p5 från "Installing CUPS" så ser du hur du får igång admin-gränssnittet.
Till trådskaparen
Läs här: http://www.howtoforge.com/samba_setup_ubuntu_5.10_p5 från "Installing CUPS" så ser du hur du får igång admin-gränssnittet.
Skrivarserver
Tyvärr är skrivare väldigt knepiga att få igång. Det kommer väl förhoppningsvis ändra sig med tiden...
Den där texten är helt lysande (eller, tja... Om det funkar såklart
Jag har ju inte testat ). Du kan inte tänka dig att lägga den på wikin?
Ladyfrost står bakom min axel när jag skriver det här och påstår att det är betydligt enklare att göra med Gnomes grafiska verktyg, men det är ju inte direkt önskvärt att lägga till det på en server...
Den där texten är helt lysande (eller, tja... Om det funkar såklart

Ladyfrost står bakom min axel när jag skriver det här och påstår att det är betydligt enklare att göra med Gnomes grafiska verktyg, men det är ju inte direkt önskvärt att lägga till det på en server...
Skrivarserver
Hm... Jag borde kanske skriva en wiki-sida om det 
Skapa en sida med ett godtyckligt namn, lägg in innehållet, och skriv längst ner "KategoriDokumentation KategoriGuider" utan dubbelfnuttarna, varpå den rent magiskt kommer hamna på "Hjäp och Handledning". Jag och bonvenon kommer komma dit och pilla lite på det när du är klar.

Skapa en sida med ett godtyckligt namn, lägg in innehållet, och skriv längst ner "KategoriDokumentation KategoriGuider" utan dubbelfnuttarna, varpå den rent magiskt kommer hamna på "Hjäp och Handledning". Jag och bonvenon kommer komma dit och pilla lite på det när du är klar.

Skrivarserver
Bara skriv in adressen till den sidan du vill skapa.
Skrivarserver
Jupp.
Och jag la till en hjälp om hur man skriver i wikin.
Och jag la till en hjälp om hur man skriver i wikin.