Kommit in ikväll.It seems the community have decided on joint leadership, Leif told me.
So I am awaiting confirmation of the names and then I will shedule an
IRC meeting to see if the team as a whole are happy with the leaders.
Jono
--
Jono Bacon
Ubuntu Community Manager
jono(at)ubuntu(dot)com
Mail från Jono
Mail från Jono
SV: Mail från Jono
Broder Tuck har skickat namnen på "De 2".
Så det är väl bara att vänta och se vilken datum och tidpunkt Mr Bacon spikar för ett irc möte.
Så det är väl bara att vänta och se vilken datum och tidpunkt Mr Bacon spikar för ett irc möte.
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Japp, men för ordningen skull, om inte annat ska vi ha ett val först.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Det var inte det enda förnuftiga du sagt ikväll precis Urban.Urban Anjar skrev: Japp, men för ordningen skull, om inte annat ska vi ha ett val först.

Varför ska vi förekomma Jono innan vi har hört vad han har att säga, det vore väl ändå bra oförskämt och naivt av oss, när det ändå är vi som på våra bara knän har efterfrågat hans hjälp i att reda ut den soppa som varit?
Så kan vi bara inte agera enligt min åsikt.
Urban vill nog att det skall vara "utom allt tvivel" att VI har valt honom och Bossieman till kontaktmän. Vill någon yttra sig om saken så får de chansen, det är ett val på demokratiskt vis. Därför skall vi hålla ett rättvist val.Bobcat skrev: Varför ska vi förekomma Jono innan vi har hört vad han har att säga, det vore väl ändå bra oförskämt och naivt av oss, när det ändå är vi som på våra bara knän har efterfrågat hans hjälp i att reda ut den soppa som varit?
Tror jag.........
Självklart ska vi hålla ett val som är bortom all möjlighet för ifrågasättande, men inte innan Jono har hållt sitt möte på irc.DimensionX skrev:Urban vill nog att det skall vara "utom allt tvivel" att VI har valt honom och Bossieman till kontaktmän. Vill någon yttra sig om saken så får de chansen, det är ett val på demokratiskt vis. Därför skall vi hålla ett rättvist val.Bobcat skrev: Varför ska vi förekomma Jono innan vi har hört vad han har att säga, det vore väl ändå bra oförskämt och naivt av oss, när det ändå är vi som på våra bara knän har efterfrågat hans hjälp i att reda ut den soppa som varit?
Tror jag.........
Däremot så skulle vi kunna passa på och hålla valet i samband med jonos möte, efter att Jono har fått ge sin syn på saker och ting, även eventuellt ge råd som han kanske vill framföra.
Vi kan inte bara ignorera och köra över honom och låtsas som det regnar.
Om jag fattade saken rätt så var redan Jono med på att vi skulle välja Urban och Bossieman, rätt?
Men vi vet inte om alla på forumet står bakom nomineringarna av dessa två herrar, rätt?
Om vi har mötet med Jono och så visar det sig att det blir någon konflikt därför att vissa motsätter sig Urban och Bossieman som kontaktmän, så vore det ju inte speciellt bra. Då hade vi ju faktiskt lurat Jono lite grann, eller hur?
Så för att vara på den säkra sidan, vore det inte bäst att se till att alla står bakom beslutet först innan vi träffar Jono?
Men vi vet inte om alla på forumet står bakom nomineringarna av dessa två herrar, rätt?
Om vi har mötet med Jono och så visar det sig att det blir någon konflikt därför att vissa motsätter sig Urban och Bossieman som kontaktmän, så vore det ju inte speciellt bra. Då hade vi ju faktiskt lurat Jono lite grann, eller hur?
Så för att vara på den säkra sidan, vore det inte bäst att se till att alla står bakom beslutet först innan vi träffar Jono?
- DeepThought
Jono skriver faktiskt "to see if the team as a whole are happy", vilket kan vara lite svårtolkat. Antigen tänkte han kolla in läget bland alla medlemmar, eller så lägger han upp det som så att han vill att vi skall diskutera det innan och presentera eventuella motsättningar på mötetI will shedule an IRC meeting to see if the team as a whole are happy with the leaders.
Jono

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Jag tycker att det verkar som om det är helt okey för honom, bara vi själva är nöjda med valet av kontaktmän. Men vi måste ju ta reda på det först, genom ett val eller undersökning, är vi helt nöjda?
Sen kan vi träffa Jono.
Sen kan vi träffa Jono.

Inget val, men väl en tråd där de som har något att invända kan göra sig hörda.
(Men en sådan tråd vore rätt så onödig, för om nån har något och invända.....varför har då inte den personen lagt fram sin ståndpunkt redan nu i den här eller en annan tråd......och om denne/dessa inte sagt något hitills.....varför skulle de då ta bladet från mun och helt plötsligt svara i en specifik tråd för just argument emot de tilltänkta kontktmännen??)
(Men en sådan tråd vore rätt så onödig, för om nån har något och invända.....varför har då inte den personen lagt fram sin ståndpunkt redan nu i den här eller en annan tråd......och om denne/dessa inte sagt något hitills.....varför skulle de då ta bladet från mun och helt plötsligt svara i en specifik tråd för just argument emot de tilltänkta kontktmännen??)
Yup... håller med.DimensionX skrev: Jag tycker att det verkar som om det är helt okey för honom, bara vi själva är nöjda med valet av kontaktmän. Men vi måste ju ta reda på det först, genom ett val eller undersökning, är vi helt nöjda?
Sen kan vi träffa Jono.![]()
Ev nej sägare som hållit sig i skymundan måste då träda fram.
Man kan tänka sig ett stort grupputskick till alla medlemmar att de ska
rösta via en tråd i forumet.
Tja, alla har inte varit online, än. Men vi lär snart höra om det är någon/några som motsätter sig det här.Bobcat skrev: Inget val, men väl en tråd där de som har något att invända kan göra sig hörda.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag tror ju egentligen inte Jono bryr sej om ifall vi har val eller inte, det han bryr sej om är ifall dom blivande kontaktmännen har stöd från övriga i LoCot och det är väl det han vill kolla på irc-mötet. Han vill väl vara helt säker på att det inte är en kupp från några få medlemmar och att blivande kontaktperson(er) har ett brett stöd.
Ett val kan vi ju ha innan mötet där alla fått chansen att tycka till. Det är ju dessutom bra ifall någon med avvikande åsikt inte har möjlighet att delta på irc-mötet.
Ett val kan vi ju ha innan mötet där alla fått chansen att tycka till. Det är ju dessutom bra ifall någon med avvikande åsikt inte har möjlighet att delta på irc-mötet.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

"if the team as a whole are happy with the leaders" tolkar jag som, att vi redan har "leaders". ( ingen tysk översättning av det här, tackDeepThought skrev:Jono skriver faktiskt "to see if the team as a whole are happy", vilket kan vara lite svårtolkat. Antigen tänkte han kolla in läget bland alla medlemmar, eller så lägger han upp det som så att han vill att vi skall diskutera det innan och presentera eventuella motsättningar på mötetI will shedule an IRC meeting to see if the team as a whole are happy with the leaders.
JonoJag vet inte riktigt..

Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 23 gånger.
En av de skummare sakerna i sammanhanget tycker jag är den att de kandidater han fått in till sig, UA och Bossieman bl.a., skulle ut på en wiki-sida för att vi skulle kunna se vilka de var. Detta har dock icke skett.
Å andra sidan så verkar det vara en hel del annat som inte heller har skett, så vad sitter jag här och gnäller för?
Å andra sidan så verkar det vara en hel del annat som inte heller har skett, så vad sitter jag här och gnäller för?

Vem skulle sätta upp wiki sidan ? UA och Bossieman ?Grön Göling skrev: En av de skummare sakerna i sammanhanget tycker jag är den att de kandidater han fått in till sig, UA och Bossieman bl.a., skulle ut på en wiki-sida för att vi skulle kunna se vilka de var. Detta har dock icke skett.
Å andra sidan så verkar det vara en hel del annat som inte heller har skett, så vad sitter jag här och gnäller för?![]()
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
God morgon, Ubuntuvänner.
Först och främst vill jag fråga om Little Johns exempel på mailet (Inlägg #1),
jag hoppas att ni har svarat Jono på detta mail. Det han efterlyser i dessa rader
är ju att få verifierat av mottagaren de namn jag översände.
Utan det, ingen fortsättning.
Om mottagaren har bekräftat namnen till Jono så kan, enligt min mening, fortsättningen
av hanteringen bäst belysas i Vulfgars inlägg (#13). Några andra har också varit inne på detta.
Det viktigaste är att ge Jono namnen igen. Notera att han själv inte uppger dem,
han vill ha namnen bekräftade.
I övrigt så håller jag med andemeningen i tråden.
Ha det gott nu. Laila och jag blir borta en stor del av dagen. Vi skall besöka den allra som minsta
och mest nyfödda avkomman i Tuck-familjen. Mitt senaste (av fem inalles) barnbarn.
Hälsningar
Broder Tuck
Först och främst vill jag fråga om Little Johns exempel på mailet (Inlägg #1),
jag hoppas att ni har svarat Jono på detta mail. Det han efterlyser i dessa rader
är ju att få verifierat av mottagaren de namn jag översände.
Utan det, ingen fortsättning.
Om mottagaren har bekräftat namnen till Jono så kan, enligt min mening, fortsättningen
av hanteringen bäst belysas i Vulfgars inlägg (#13). Några andra har också varit inne på detta.
Det viktigaste är att ge Jono namnen igen. Notera att han själv inte uppger dem,
han vill ha namnen bekräftade.
I övrigt så håller jag med andemeningen i tråden.
Ha det gott nu. Laila och jag blir borta en stor del av dagen. Vi skall besöka den allra som minsta
och mest nyfödda avkomman i Tuck-familjen. Mitt senaste (av fem inalles) barnbarn.

Hälsningar
Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
JonoLittle John skrev:Vem skulle sätta upp wiki sidan ? UA och Bossieman ?Grön Göling skrev: En av de skummare sakerna i sammanhanget tycker jag är den att de kandidater han fått in till sig, UA och Bossieman bl.a., skulle ut på en wiki-sida för att vi skulle kunna se vilka de var. Detta har dock icke skett.
Å andra sidan så verkar det vara en hel del annat som inte heller har skett, så vad sitter jag här och gnäller för?![]()
Jaha, vad konstigt då. Bryr han sig överhuvudtaget ? Eller är jag paranoid ?Grön Göling skrev:JonoLittle John skrev:Vem skulle sätta upp wiki sidan ? UA och Bossieman ?Grön Göling skrev: En av de skummare sakerna i sammanhanget tycker jag är den att de kandidater han fått in till sig, UA och Bossieman bl.a., skulle ut på en wiki-sida för att vi skulle kunna se vilka de var. Detta har dock icke skett.