jämföring av skype

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
johan_pirate

jämföring av skype

Inlägg av johan_pirate »

Hej!

Jag funderar på en sak.

http://www.skype.com/intl/sv/download/skype/windows/
(version 3.1.0.147)

http://www.skype.com/intl/sv/download/skype/linux/
(version 1.3.0.53)

jämför...
  • Windows versionen av skype är så mycket snyggare
  • Linux versionen av skype innehåller ingen beskrivning och nyheter
  • Linux versionen av skype innehåller ingen bild
De står bara på Skype för Linux vilka paket som finns och hur man installerar.
Inget annat...

Varför? Varför lägger dom inte ner tid för dom som använder Linux?

Det tycker jag är dåligt! Bu them!  >:( :-\
(man kanske borde skriva ett brev till dom och klaga)
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

SV: jämföring av skype

Inlägg av Lars »

Utvecklingen av Skype för Linux går fruktansvärt långsamt, deras forum är fyllda av klagomål från folk som kör Linux-versionen. Det har funnits enkla buggar som inte har fixats på flera månader, det tog fruktansvärt lång tid innan de gick över från OSS till ALSA o.s.v. Det finns en blogg som skrivs av Linux-utvecklaren (de verkar inte vara många fler), men Windows-versionen uppdateras nog oftare än Linux-bloggen :(

De använder ju QT i för alla plattformar tror jag, så jag förstår inte varför de inte har skrivit plattformsoberoende kod i stil med t.ex. Firefox. Det går om man vill.

Vad drar man för slutsats av det här då? Jo, använd öppna standarder, använd SIP!

Jag säger det en gång till, använd SIP!
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Den som ropar efter SIP kan få det... Har du kollat openwengo eller wengophone? Det verkar lovande... har inte testat men är sugen.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
johan_pirate

Inlägg av johan_pirate »

Alltså ursäkta men vad är SIP för något ?
Okänd

Inlägg av Okänd »

Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Testade ekiga som kommer med ubuntu, men de visade sig att det inte funkade med window$.
Så installerade skypoe då jag inte hört om något annat som är kompatibelt med både linux och windows. Nu sitter tjejen i snackar med sin familj i hemlandet gratis :)
Kanske blir att man byter från skype till något annat en senare tid, men personligen tycker jag det funkar bra.
Abusus non tollit usum
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

En av fördelarna med SIP är att man inte låser sig till en operatör. Jag menar, om man tycker om telefonmonopol kan man ju lika gärna hålla sig till Televerket och betala monopolpriser. Här är en lista på några olika SIP-operatörer: En stor fördel är att man faktiskt kan ringa gratis mellan alla dessa, man kan fritt välja SIP-operatör och ringa till sina kompisar som är kopplade till andra operatörer.

Det finns flera olika sätt att använda SIP. Genom mjukvara (Ekiga, Wengo, Twinkle, Linphone o.s.v.), genom en speciell nätverksansluten SIP-telefon eller genom en adapter som man kopplar sin vanliga telefon till. De flesta operatörer skickar med t.ex. X-Lite för Windows, och både Gizmo och Wengo har ju Windows-klienter.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"