Kortköp-man blir arg
Kortköp-man blir arg
Jag var ute idag för att storhandla. När jag kom till kassan, funkade inte kortet.
Jag borde nämna att jag handlade livsmedel för nästan 2000,-kronor (månadsinköp).
Så står man där som en idiot. På kontot har man pengar efter en bilförsäljning,så
det är inte problemet...
Kassören var tvungen att dra allt genom läsaren igen för att det returnerades.
Vad pinsamt det var. En kassa-kö härifrån till rådhuset och alla på dåligt humör.
Ringde till banken sen förstås.
Efter jag har "behållit min plats i kö" för ca. 45 minuter, medan jag blev bombaderat
med försäkringsreklam, kom en tjej som sa: " Jo, vi hade lite problem med kortbetalningar idag..."
ROLIGT VA ??
( Dom kanske jobbar med Win NT server )
Jag borde nämna att jag handlade livsmedel för nästan 2000,-kronor (månadsinköp).
Så står man där som en idiot. På kontot har man pengar efter en bilförsäljning,så
det är inte problemet...
Kassören var tvungen att dra allt genom läsaren igen för att det returnerades.
Vad pinsamt det var. En kassa-kö härifrån till rådhuset och alla på dåligt humör.
Ringde till banken sen förstås.
Efter jag har "behållit min plats i kö" för ca. 45 minuter, medan jag blev bombaderat
med försäkringsreklam, kom en tjej som sa: " Jo, vi hade lite problem med kortbetalningar idag..."
ROLIGT VA ??
( Dom kanske jobbar med Win NT server )
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
SV: Kortköp-man blir arg
Låter som en helt underbar dag John...
Har haft liknande problem fast då har personen i kassan varit tvungen att dra kortet en gång till. Då blir jag lite nervös när jag inte får se kvitto och man handlar på någon mystisk liten pizzeria.
Dom kör säkert windoz, skulle inte förvåna mig
Har haft liknande problem fast då har personen i kassan varit tvungen att dra kortet en gång till. Då blir jag lite nervös när jag inte får se kvitto och man handlar på någon mystisk liten pizzeria.
Dom kör säkert windoz, skulle inte förvåna mig

Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Trots det var det en underbart dag !!!!
Frugan min blev opererat och känner sig bara toppen! Inga smärtor längre...
Gissa vem som är gladast i hela världen just nu

Frugan min blev opererat och känner sig bara toppen! Inga smärtor längre...
Gissa vem som är gladast i hela världen just nu

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Härligt att höra om din fru, Little John!

Hälsa till henne från oss på forumet!
Tristare när det gäller kortköpet, visst blir man sur!.
Fast om jag handlar i vår lilla affär så brukar det aldrig vara några problem med sånt eller om man glömt plånboken eller liknande. Det brukar alltid gå att fixa senare, men det är väl värre med stormarknader.

Hälsa till henne från oss på forumet!
Tristare när det gäller kortköpet, visst blir man sur!.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Kortköp?
Man skall inte vara för snabb, själv föredrar jag längre köp.
Man skall inte vara för snabb, själv föredrar jag längre köp.

- fonsterbage 2.0
Skönt med att operationen gick bra, Little John.
Om kontokort:
Cash is king. som man säger over there.
Tror inte det är Johnny dom tänker på.
Om kontokort:
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Och ja, Bankomatsystemets GUI är en NT4-applikation.
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
Jag visste det, jag visste detinAbsurdum skrev: Och ja, Bankomatsystemets GUI är en NT4-applikation.

EDIT: Glömde det igår men:
GRATTIS TILL FÖDELSEDAGEN !!!!
Hmmm, vad är det egentligen vi snackar om? Ett kort-kortköp eller kort köp med kort? (borde ju egentligen vara samma sak).
Nu blev jag förvirrad.
Skönt att operationen gick bra, det var roligt att höra.
Nu blev jag förvirrad.
Skönt att operationen gick bra, det var roligt att höra.

- ninetwozero
- Utgåva: 6.06 Dapper LTS
Little John skrev:Jag visste det, jag visste detinAbsurdum skrev: Och ja, Bankomatsystemets GUI är en NT4-applikation.![]()
![]()
EDIT: Glömde det igår men:
GRATTIS TILL FÖDELSEDAGEN !!!!

fd. Shadow här på forumet
KRÄV kvitto! Du har rätt att få ett. "Råkar" det händelsvis vara fel på utskriftsmöjligheten just då, kräv handskrivet kvitto. Det kan få dem att tänka om.Louie skrev: Då blir jag lite nervös när jag inte får se kvitto och man handlar på någon mystisk liten pizzeria.
Nää, förmodligen June.fonsterbage skrev:

I övrigt - eftersom jag aldrig kollar det där med födelsedagar och sån't, så grattis till vem det vara månde

Tackar Grön Göling! Allt väl där !Grön Göling skrev:KRÄV kvitto! Du har rätt att få ett. "Råkar" det händelsvis vara fel på utskriftsmöjligheten just då, kräv handskrivet kvitto. Det kan få dem att tänka om.Louie skrev: Då blir jag lite nervös när jag inte får se kvitto och man handlar på någon mystisk liten pizzeria.
fonsterbage skrev:
Nää, förmodligen June.(Könsneutralt och bra!)
I övrigt - eftersom jag aldrig kollar det där med födelsedagar och sån't, så grattis till vem det vara måndeoch LJ - hälsa frun att vi tänker på henne.

Men från och med nu har jag alltid sedlar i fickan !!!
Hmmm, det låter som en typisk "cash in", eller i det här fallet "cash out".Men från och med nu har jag alltid sedlar i fickan !!!

-
Jag råkade ut för samma sak nyligen. Det var när jag skulle hämta den laptop jag just nu skriver på (som jag köpte med Ubuntu förinstallerat). Mitt betalkort med Visa fungerade inte på postutlämningsstället. Som tur är hade jag ett kreditkort jag kunde betala med istället men det var rätt pinsamt när expediten trodde att jag inte hade pengar på kontot. Hon sade för övrigt att det var fler som hade råkat ut för samma sak, d.v.s. att deras kort inte fungerade i hennes kortläsare men att de sedan fungerade på andra ställen.
Mina föräldrar råkade också ut för samma sak för inte så länge sedan precis utanför Helsingör i Danmark där de brukar handla öl och lite annat. De gick dock inte med på när en expedit började plocka tillbaka varorna. De blev förbannade och blev förda till kundtjänst där kortet visade sig fungera. Då kom det en butikschef och bad om ursäkt. Jag tror t.o.m. att de fick en present som kompensation för besväret. De såg för övrigt ytterligare en person i affären som hade samma problem som dem.
Mina föräldrar råkade också ut för samma sak för inte så länge sedan precis utanför Helsingör i Danmark där de brukar handla öl och lite annat. De gick dock inte med på när en expedit började plocka tillbaka varorna. De blev förbannade och blev förda till kundtjänst där kortet visade sig fungera. Då kom det en butikschef och bad om ursäkt. Jag tror t.o.m. att de fick en present som kompensation för besväret. De såg för övrigt ytterligare en person i affären som hade samma problem som dem.
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
På tal om betalkort. Jag var in på banken igår för att skaffa mig ett VISA-kort. Då fick jag veta att man var tvungen att tjäna minst 100 000kr om året för att kunna få ett 

Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Jag har VISA-kort sedan några år tillbaka (3 år?), var arbetslös för tillfället och hade knappast en inkomst på 100.000 kr per år då.Louie skrev: På tal om betalkort. Jag var in på banken igår för att skaffa mig ett VISA-kort. Då fick jag veta att man var tvungen att tjäna minst 100 000kr om året för att kunna få ett![]()

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
Måste vara en gnölig bank.Louie skrev: På tal om betalkort. Jag var in på banken igår för att skaffa mig ett VISA-kort. Då fick jag veta att man var tvungen att tjäna minst 100 000kr om året för att kunna få ett![]()

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!