Hej!
Jag är en ny (sedan någon vecka!) användare av K- och Ubuntu. Saknar en vettig, dvs redigerbar variant som tex Windows Clipmate för att sortera, redigera och ibland ta bort urklipp.
Thornsoft gör INTE NÃ…GON LINUX-version(!) av Clipmate, så jag måste höra om någon här känner till om man kan antingen redigera i texten/urklippen i Klipper på något smidigt sätt, eller om något annat program gör det bättre...?
Jag arbetar på så sätt att en Urklipps-redigerare är helt nödvändig för mig....annars återvänder jag till XP, även om dessa Linuxar är mycket OK och stabila...fast de dagliga uppdateringarna tar sin tid och bandbredd!
Tack på förhand.
Redigerbart Urklipp/clipboard/Klipper-program?
Har ingen aning om vad du menar med urklipp, men har du testat köra windowsversionen i Wine?
Har du tur kan det funka till och med.
Har du tur kan det funka till och med.
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Tack för tipset om Thornsofts Clipmate 7 på wine. Tyvärr så fungerade det inte, men däremot kunde jag utan besvär installera Google Picasa! Som dock hade ett eget specialskrivet wine med sig. Tog bara några månader för en konsultfirma att skriva ihop åt Google...
Kanske skall jag tipsa Thornsoft om möjligheten med wine? ;-) Eller testa med en mycket tidigare version som inte har så många komplexa funktioner, typ databas som pingas m.m.
Det fel som det inte gick att komma runt var "Out of index (-1)".
Då jag ändå är här i denna grupp så skall jag passa på att fråga hur jag installerar X11 FireGL i Ubuntu (och KDE simultant?)? Mitt grafikkort (ATI X600 RV380 PCIe) har nyligen fått drivisar för Linux men de tackar för sig med att X11 FireGL inte är installerat! Vad skall jag göra åt detta? Jag har väldigt få begrepp angående konfigurering av X11 och grafikkort, men är villig att lära mig och knåpa med detta.
Startade redan 1982 med VT100/52, Kermit och en enradig, 80-teckens display. Härliga tider!
Kanske skall jag tipsa Thornsoft om möjligheten med wine? ;-) Eller testa med en mycket tidigare version som inte har så många komplexa funktioner, typ databas som pingas m.m.
Det fel som det inte gick att komma runt var "Out of index (-1)".
Då jag ändå är här i denna grupp så skall jag passa på att fråga hur jag installerar X11 FireGL i Ubuntu (och KDE simultant?)? Mitt grafikkort (ATI X600 RV380 PCIe) har nyligen fått drivisar för Linux men de tackar för sig med att X11 FireGL inte är installerat! Vad skall jag göra åt detta? Jag har väldigt få begrepp angående konfigurering av X11 och grafikkort, men är villig att lära mig och knåpa med detta.
Startade redan 1982 med VT100/52, Kermit och en enradig, 80-teckens display. Härliga tider!
- Linus Mannervik
- Kontakt:
Svejs, skapa gärna en ny tråd om ditt grafikkortsproblem... så blir det lättare för andra att hitta det och hjälpa dig.