Släpar kubuntu efter ubuntu är min enkla fråga.
Tänker både på FF, och på säkerhetsuppdateringar som borde vara gemensamma för båda. Eller är det två jämbördiga projekt som hela tiden har samma "kärna", och bara delar på sig vad det gäller fönsterhantering och deras specifika program?
kommer kubuntu senare än ubuntu Fi eisty Fawn?
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
SV: kommer kubuntu senare än ubuntu Fi eisty Fawn?
De använder samma förråd, alltså uppdateras de paralellt om tex Firefox uppdateras 
Det är nog bara KDE/Gnome och lite andra program som är skillnaden

Det är nog bara KDE/Gnome och lite andra program som är skillnaden

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Jag försökte hitta vilken KDE version man väljer för Kubuntu och det
måste väl bli 3.80
KDE4 drar ju ut på tiden och kan inte komma på frågan pga kodfrysningar.
Kanske Daniel N vet ?
måste väl bli 3.80

Kanske Daniel N vet ?
Tack, det låter bra att inte hamna på efterlälken. Har just gått över till kde istf gnome, då jag insåg att jag älskar många kde-app, och just inte någon gnomespecifik.
Räkna in mig i KDE gänget också. 

-
Japp KDE gäller för mig ochså. KDE4 kommer bli spännande! Vi kanske skulle ha (men det kanske redan är gjort innan jag reggade mig) en omröstning om vad folk använder: 1) gnome 2) KDE 3) XFCE 4) fluxbox 5) ~$
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
I herd 5 är det 3.5.6 av KDE.plun skrev: Jag försökte hitta vilken KDE version man väljer för Kubuntu och det
måste väl bli 3.80
Kanske Daniel N vet ?
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome