[quote="ozamosi"]1. Enligt alla moderna gällande webbstandarder är det inte upp till sidskaparen att starta nya fönster, utan upp till webbläsaren. Det finns ett tillägg till Firefox som heter Tab Mix Plus. Med det kan du ställa in att alla länkar till andra sidor på alla webbsidor öppnas i nya fönster eller flikar.[/quote]
Du kan ju kolla in tillägget
SuperDragAndGo också, om du nu har firefox. Och själva grejen med att inte ange var fönster ska öppnas är ju att låta det vara upp till dej att bestämma,
[quote="ozamosi"]3. Mjo, jag har märkt det också - alla forum som inte var besökta när den aktuellla sessionen inleddes fortsätter att vara märkta som inte lästa, och alla trådar som är äldre än 48 timmar (tror jag) blir automatiskt lästa.
Både 2 och 3: punBB:s fel. Jag har tittat på om det finns något annat, vettigare, forum med lite fler funktioner som dessutom råkar vara fri mjukvara och inte lika osäkert som phpBB, men det verkar inte finnas särskillt mycket...[/quote]
Måste bara säga att punBB är mitt absoluta favoritforum för att det bara är så otroligt genomtänkt, snabbt och enkelt!
Nr 2 är ju inget fel utan en smaksak. Finns dessutom PM tillägg (inget just jag vill ha dock)
Vad gäller 3:an så finns det tillägg för detta också.
Fler funktioner? Säg vad så letar jag upp tillägg för det.
PunBB är säkrare än PhpBB.
[quote="Aggro69"]Tja det jag menade på är att när jag har läst ett inlägg så försvinner markeringen inte ändå...den sitter kvar där och lyser och ger mig magsår *s* Detta trots att jag uppdaterar sidan. Som sagt var...har man inte problem så hittar man dem.[/quote]
Håller med om att det är ett problem. Jag ska kolla upp det.