Var i Sverige bor vi?
Var i Sverige bor vi?
Ang. UA's fundering i tråden om att det verkar glest med användare norr om Sthlm och söder om Kalmar och hur vi ev. kan täcka upp engagemang framöver.
Dra en rak linje tvärs över Sverige över nämnda punkter och se i vilken region du hamnar. Nämnda orter räknas in i regionen söderifrån och regionen norr om startar norr om orten ifråga.
Dra en rak linje tvärs över Sverige över nämnda punkter och se i vilken region du hamnar. Nämnda orter räknas in i regionen söderifrån och regionen norr om startar norr om orten ifråga.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Var i Sverige bor vi?
Oj, då måste jag kolla på en karta!
Har inte riktig kläm på dessa orter riktigt, dom ligger väl på "baksidan" 
Någon som har grepp på latituden för dessa orter?

Någon som har grepp på latituden för dessa orter?
Senast redigerad av 1 vulfgar, redigerad totalt 11 gånger.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Vulfgar, den var bra

Du bor väl på framsidan???!!!

Ubuntu (=medmänsklighet) kan förena världen!
En liten bit norr om Gävle är hunden bosatt.
Hoppas jag svarade rätt bara, osäker.
Hoppas jag svarade rätt bara, osäker.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- fonsterbage 2.0
Svårt att rösta . . .
Bor varken mellan Nynäshamn och Gävle eller mellan Nynäshamn och Kalmar. Utan just i Nynäshamn.
Får väl Feisty-festa på egen hand.
Bor varken mellan Nynäshamn och Gävle eller mellan Nynäshamn och Kalmar. Utan just i Nynäshamn.

- ninetwozero
- Utgåva: 6.06 Dapper LTS
LULEÅ!!!!!! 
jag ska sprida 20st ubuntu cds i grannskapet

jag ska sprida 20st ubuntu cds i grannskapet

fd. Shadow här på forumet
- vulfgar
- ung forumnörd
Givetvis, Bästkusten!Sigge skrev: Vulfgar, den var bra![]()
![]()

fonsterbage skrev: Svårt att rösta . . .
MvhGrön Göling skrev: Nämnda orter räknas in i regionen söderifrån och regionen norr om startar norr om orten ifråga.

Senast redigerad av 1 Grön Göling, redigerad totalt 12 gånger.
- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Nynäshamn var allt en bra konstig ort att utgå ifrån... Som tur var hade den bara 24 000 invånare så jag hoppas att jag inte behöver skämmas allt för mycket när jag använde mig av eniro för att lista ut var den låg 
Till er som inte röstat än: Nynäshamn == upp till Stockholm utan själva Stockholm

Till er som inte röstat än: Nynäshamn == upp till Stockholm utan själva Stockholm

Jag valde Nynäshamn för att det gick hyfsat bra att dra ett streck därifrån och västerut utan att omedelkrök hamna mitt i Storstockholmsregionen och klippa orter till höger och vänster. Såhär hamnar hela den regionen på ett och samma bräde.Sprak skrev: Nynäshamn var allt en bra konstig ort att utgå ifrån... Som tur var hade den bara 24 000 invånare så jag hoppas att jag inte behöver skämmas allt för mycket när jag använde mig av eniro för att lista ut var den låg
Till er som inte röstat än: Nynäshamn == upp till Stockholm utan själva Stockholm![]()
Själv bor jag i Västsverige mitt emellan sveriges två största sjöar, Vänern och Vättern. Låter orter som Skövde, Mariestad, Skara, Falköping, Lidköping, Töreboda, Tibro & Hova bekanta? Det är Skaraborg det. 
Jag bor rätt så mitt emellan Stockholm och Göteborg, har cirka 30 mil till Stockholm och 20 till Göteborg.

Jag bor rätt så mitt emellan Stockholm och Göteborg, har cirka 30 mil till Stockholm och 20 till Göteborg.
- fonsterbage 2.0
Sveriges demografiska mittpunkt är Hallsberg, skryter dom med i kommunreklamen.
D v s det bor lika många öster som väster, norr som söder om Hallsberg. Kanske stämmer, men det låter konstigt.
D v s det bor lika många öster som väster, norr som söder om Hallsberg. Kanske stämmer, men det låter konstigt.
Det är där ni har så himla bra väder va?vulfgar skrev:Givetvis, Bästkusten!Sigge skrev: Vulfgar, den var bra![]()
![]()
Du bor väl på framsidan???!!!![]()

Jag tog den kust som var längst, helt enkelt. Enklast att utgå från det. Och det kan ni därborta i avkroken iallafall inte säga att ni har!

- vulfgar
- ung forumnörd
Om vår kust hade varit lika lång som östkusten så hade det blivit bara FÖR bra!Grön Göling skrev:Det är där ni har så himla bra väder va?vulfgar skrev:Givetvis, Bästkusten!Sigge skrev: Vulfgar, den var bra![]()
![]()
Du bor väl på framsidan???!!!![]()
Jag tog den kust som var längst, helt enkelt. Enklast att utgå från det. Och det kan ni därborta i avkroken iallafall inte säga att ni har!![]()

Bästkusten
Fö så lyser solen just nu från en blå himmel!

Och vad tror du att den gör här då?vulfgar skrev:
Fö så lyser solen just nu från en blå himmel!

-
- Kontakt:
Undrar vilken kust som blir längst om man rätar ut den ?
Ungefär som att Norge blir världens största land om man plattar ut fjällen.
Ungefär som att Norge blir världens största land om man plattar ut fjällen.

Bästa hälsningar,
Gunne
Gunne
-
Själv bor jag i den stora metropolen Eslöv
i Skåne.

Voffla nr 1 (eftersom du var den första hunden jag blev varse härinne så utnämns du till det; de övriga får väl turnumren efter ditt) - mina erfarenheter av västkusten inskränker sig till några ljuvliga kollosomrar på Sydkoster i min gröna barndom (tänk så bra det uttrycket satt just nu då
),ett antal middagslurar på hotell Palace i Gbg (tror jag att det var) mellan olika pass/resor då jag jobbade på Trafikrestauranger i min ungdom och en vecka för 13 år sen i ett kallt, blåsigt och fuktigt Gbg då jag gick en utbildning till miljökonsult. Sov på hotell Kung Karl och hade ryggskott hela veckan. Kursen var bra, ryggen var det inte. Dock köpte jag en väska med en fin tiger på inne på Nordstan och den har jag kvar ännu.
Då ligger nog rätt mycket i lä gentemot östkusten.
Varför ska man behöva ge sig utomlands för att se sig om? När hela långa Sverige finns och förtjänar att besökas!

Får man räkna in skärgårdens alla öar?Gunne Steen skrev: Undrar vilken kust som blir längst om man rätar ut den ?
Ungefär som att Norge blir världens största land om man plattar ut fjällen.![]()

Där vet jag allt om hur stationen såg ut och fungerade för 34 år sen ungefär, för där stod man och väntade på Pågatåget ibland. I övrigt är nog Eslöv litet av en vit fläck på en ganska vitfläckig karta.Christian Johansson skrev: Själv bor jag i den stora metropolen Eslövi Skåne.
Varför ska man behöva ge sig utomlands för att se sig om? När hela långa Sverige finns och förtjänar att besökas!
- vulfgar
- ung forumnörd
Ska lägga till det vid min avatar!Voffla nr 1

- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Hmm, hade vi inte en karta där man kunde lägga in sin position?
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#