ATI och ARB_VBO

Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

ATI och ARB_VBO

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag använder Cedega för att kunna spela Civilization 4. Detta står i Cedega:

ATI users should disable ARB_VBO.

Jag använder ATI och undrar var denna ARB_VBO finns någonstans, och hur jag disablar den?
Vad gör egentligen den filen och behövs den inte alls om man kör med ATI?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

SV: ATI och ARB_VBO

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag tror jag hittade hur man stänger av ARB_VBO.
Var visst i en inställningsfil under home/.cedega där man ändrade detta. Blev dock ingen skillnad vad jag kunde se i prestanda.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
mikimon
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

SV: ATI och ARB_VBO

Inlägg av mikimon »

prova med att högerklicka på spel länken "programmet" klicka på Edit Profile.  under General fliken, Scheduler sätt den på "No" och bocka i "Decrease WineServer Priority"  samt "Accelerated Interprocess Communication"

Under Graphics:
välj Pixel Shaders till version 1.3, skriv in oxå hur mkt videoram du har och sätt AGP Vertex Till hälften av vad du har i ram på grafikkortet. Set Fixed Program skall stå på no , Fragment Offset skall vara Tex och Non Power of Two Textures ska vara Yes. klicka i Fixed GL extention Buffer och skriv in  -GL_ARB_vertex_buffer_object...
de skall fungera till wow om inte annat.. bruka boosta ganska mkt..
Mikael Väänänen
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"