Vän av ordning!!
(Dvs sur medelålders man som brukar bråka med folk i kön till snabbköpets kassa, folk som gör fel...)

matzas skrev:
Är kanske Kubuntu en högre nivå än Ubuntu?
Njae, "annat Op" vet jag intematzas skrev: Borde inte de som företräder Ubuntu utåt, vara de som har störst anledning att använda Ubuntus logga? Det blir konstigt om just de använder loggan för ett annat Op.
same here xDCrashLord skrev: hehehe jag läste topicen som: varför har moderaterna Kubuntu-loggor?
Såvitt jag vet så har vi ingen grafisk profil även om vi väl försökt leka följa john med de internationella ubuntusidorna. Själv ser jag ett behov av en sådan, inte bara för webbsidor utan också för produktblad, presentationer och annat. Vi behöver en sådan både för att kunna förmedla rätt känsla på ett professionellt sätt, men också rent praktiskt, för att snabbt kunna plocka fram ett material till något event utan att då behöva gräva ner sig i att göra mallar, prova typsnitt och leta bilder.matzas skrev: Man ser det uppmärksamheten är riktad mot, en gammal socialpsykologisk iakttagelse...
Ett tveeggat svärd...
Frågan aktualiseras inte minst genom tävlingen om loggor ni satt igång, har ni en grafisk profil eller inte? Består den grafiska profilen av färger eller/och av symboler?
I det här avseendet verkar ni ha agerat som om den bestod av symboler, dvs cirkel-loggan oavsett färger. Fast jag tror nog att det finns en färgskala också kopplat till den grafiska profilen, och färgskalan har använts just för att skilja de olika versionerna av Linux från varandra, eller de olika grafiska gränssnitten från varandra.
Så det här är egentligen en fråga om marknadsföring. Vad är det egentligen ni vill marknadsföra? Ubuntu, Kubuntu, eller båda? Eller något helt annat? Bakom begreppen Ubuntu och Kubuntu som är så lätta att använda finns förmodligen något mycket mer svårformulerat, en slags känsla eller anda , som kanske tom skiljer sig mellan olika personer. Vad är det? Det är avgörande när ni ska fatta beslut om loggan.
I vilket fall borde ni ha en gemensam bild av det. Annars riskerar det att bli slumpen eller någon enskild dominant persons uppfattning som styr symbolerna för det ni marknadsför.
Men man kan såklart också strunta i det...
Lägga krutet på det man är intresserad av...
Fast om ni säljer mintchoklad så kanske ni skulle marknadsföra just det... Och inte choklad, och hantera mint vid sidan av...
Du är inte ensamCrashLord skrev: hehehe jag läste topicen som: varför har moderaterna Kubuntu-loggor?
ibland läser man lite för fort![]()
Jo men det räcker inte....det bästa är att distributionen syns. Ubuntu 6.10 Edgy,Rasmus skrev: Men borde inte kubuntu användare ha kubuntu logga och ubuntu användare ha ubutnu logga?