Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

Olle Eriksson
Kontakt:

Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

Inlägg av Olle Eriksson »

Som rubriken lyder, finns det någon mediaspelare som har lika många bra features, som är baserat på GNOME/GTK? Jag har testat ett antal (Banshee, BMPx, Exaile), men jag har tyckt att alla saknat vissa funktioner som är viktiga för mig; när det funnits stöd för låtkö har det saknats EQ och tvärtom. Det är sådana smådetaljer som håller mig borta från alternativen.

Det jag "kräver" av en mediaspelare är detta:
-Möjlighet att lägga låtar på kö (ett måste!)
-Equalizer
-Någorlunda sofistikerat bibliotek
-Möjlighet att minimera till notification area:t (vad heter den på svenska?)

Finns det något G*-baserat alternativ, eller får jag leva med att köra en ful KDE-applikation hela tiden?
Användarvisningsbild
Eric Tranehag, inAbsurdum
Kontakt:

SV: Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

Inlägg av Eric Tranehag, inAbsurdum »

Själv är jag rätt nöjd med Exaile, förutom att den inte synkar med min Samsung YP-Z5, vilket t.ex. rhythmbox gör... Vad är det som fattas i programmet annars?
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

SV: Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

Inlägg av Broder Tuck »

;)
Nej.
;D

Vore jag i din situation, skulle jag fråga Bossieman. Men, ändå . . .
Nej, det tror jag inte.  Amarok Rocks  . . .    ;)
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Gnomefolkets spelare är ju Banshee.

http://banshee-project.org/Main_Page

Någon equalizer hittar jag inte men själv styr jag numera allt via Alsamixern efter att ha pulat
runt där.

Bra mycket "lättare" än Amarok, finns sedan en massa pluggar.

http://banshee-project.org/Plugins

Kör man sedan AWN så finns det då en AWN plug som gör menyn "levande"... :D

Helt OK spelare, ren och enkel.
kaapu

Inlägg av kaapu »

Kör själv också med exaile. Testade Listen innan men tycker att exaile känns bättre på något sätt.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Är inte beep-media-player gtk baserad?
Abusus non tollit usum
jabbadoo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Inlägg av jabbadoo »

jag fattar inte varför du säger att kde apps är fula... jag bytte till kubuntu just för att det var snyggare... kanske inte hjälper till med problemet, men ändå.
Olle Eriksson
Kontakt:

Inlägg av Olle Eriksson »

KDE-apps i sig är inte fula, men i en GNOME-miljö ser det oerhört fult ut (tycker jag). Jag är rätt hård på att man ska hålla "standarder". GNOME/GTK är standard för mig, och därför skulle det inte vara fel att det program jag antagligen använder mest (bortsett från Firefox) följer denna standard. På det viset är det. :P

Jag kom på en till feature som också är oerhört viktig för mig; globala hotkeys. Vad jag vet har varken Rhythmbox eller Exaile (det är dessa som jag sållat ut som kandidater efter lite test) detta. Det ser tyvärr ut som att jag får dras med Amarok ett tag till.

Jag vill bara förtydliga att det inte är något fel på Amarok i sig (det är nämligen skitbra), utan det är QT/KDE jag stör mig på.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Olle Eriksson skrev: Jag vill bara förtydliga att det inte är något fel på Amarok i sig (det är nämligen skitbra), utan det är QT/KDE jag stör mig på.
Men du Olle har du testat Banshee...?  Amarok i all ära men efter några amarokapp stötdykningar  :P
så kör jag enbart Banshee tom kompilerat senaste svn... en längre historia...

http://banshee-project.org/Releases/CVS

;)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag vet inte om det är inbillning, men jag tycker att kde:s program tar längre tid att starta upp under gnome än dom som är anpassade för gnome.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

k_jermeus skrev: Jag vet inte om det är inbillning, men jag tycker att kde:s program tar längre tid att starta upp under gnome än dom som är anpassade för gnome.
Ja? Det är väl inte så konstigt isåfall, för när du startar en KDE-applikation i Gnome måste programmet först läsa in en massa KDE-skräp för att kunna köras. I Gnome är ju allt som Gnome-applikationer behöver redan inläst, just eftersom du redan kör Gnome. :)
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
invaderjohn
Kontakt:

Inlägg av invaderjohn »

själv tycker jag banshee e lite segt asså.
gillar mest rhythmbox lr quod libet (vilket vägrar starta för mig just nu)
finns ju alltid massa plugins man kan instalera om man inte har dom man vill ha orginal
Okänd

Inlägg av Okänd »

DeepThought skrev:
först läsa in en massa KDE-skräp för att kunna köras.
hehe.... aktare för emil..  :D

invaderjohn:.... seg är väl den inte... blixtsnabb skulle jag vilja kalla Banshee.
Importer tar tid eftersom även bilder ska hämtas in.

Sen stötte jag på bland det värsta jag kompilerat någongång...Fleow  en
av pluginsen ... urk vilken röra  tao-opengl...

;)
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

plun skrev: hehe.... aktare för emil..  :D
Hehe, jag gillar egentligen KDE - iallafall ibland - men det är lite för mastigt för att trivas helt och fullt med min dator. Skall nog testa att köra KDE under Gentoo framöver när/om jag får tiden att räcka till.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Okänd

Inlägg av Okänd »

DeepThought skrev: Hehe, jag gillar egentligen KDE - iallafall ibland - men det är lite för mastigt för att trivas helt och fullt med min dator. Skall nog testa att köra KDE under Gentoo framöver när/om jag får tiden att räcka till.
Festisen med KDE4 är nog ett bättre val..... :D
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Har ni tittat in http://www.listen-project.org/
[img width=800 height=639]http://image.listen-project.org/maxi/li ... 5beta1.png[/img]

Många anser att detta är Gnomes svar på amarok
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Okänd

Inlägg av Okänd »

http://audacious-media-player.org/ ?

Det är iofs en gaffel av XMMS. ;)
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

plun skrev:
DeepThought skrev: Hehe, jag gillar egentligen KDE - iallafall ibland - men det är lite för mastigt för att trivas helt och fullt med min dator. Skall nog testa att köra KDE under Gentoo framöver när/om jag får tiden att räcka till.
Festisen med KDE4 är nog ett bättre val..... :D
Inte än  ;D
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Bossieman skrev: Har ni tittat in http://www.listen-project.org/
[img width=800 height=639]http://image.listen-project.org/maxi/li ... 5beta1.png[/img]

Många anser att detta är Gnomes svar på amarok
*Dreglar* :o Lär testas fortare än fortast!
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Jag såg att Listen Media Manager var med i Automatix-uppdateringen som kom för några dagar sedan så det går att installera med Automatix. Det finns förresten ett alternativ för att automatiskt mounta alla lokala FAT32- och NTFS-partitioner och göra dem skrivbara också nu i Automatix ser jag.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"