Är sugen på det och har en hårddisk liggande

Jo det ska vara för att se alla korkade funktioner då...k_jermeus skrev: Varför inte Windows Vista?![]()
Jo Network-Managern har varit "out of order" hela tiden för trådlös uppkoppling.Little John skrev: Jo jag vågade..........
Scrollmusen funkar inte som den ska
Nätverket visar varningstriangel trots att den funkar
Och allt det där efter uppdateringar. Det funkade innan. Buggen skickades och
Little John använder Edgy och avvakta![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo att du verkligen har fått på allting. Den grafiska GUI updatemanagern har man haft problem medLittle John skrev: Installerade just nu. Hur menar du plun?
Uppdatering kördes direkt efter installationen. Allting ser ju för övrigt toppen ut.
Tack plun ! Körde uppdateringar nu och allting funkar som det skaplun skrev:Jo att du verkligen har fått på allting. Den grafiska GUI updatemanagern har man haft problem medLittle John skrev: Installerade just nu. Hur menar du plun?
Uppdatering kördes direkt efter installationen. Allting ser ju för övrigt toppen ut.
så därför kan en terminalkoll vara bra att göra.
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade
Sedan är det nog en god ide att även bocka i "Föreslagna Uppdateringar" i Programvarukällor.
![]()
Kod: Markera allt
Japp det är två kommandoraderPS får man kasta in en väldigt OT fundering....
på flera platrser läser jag kommandon i detta format
Kodstycke:
är det helt enkelt så att det är två kommandorader på en Med glimten i ögat (blinkande)
åtskilda med &&
Att byta till en 32 bitars version är mycket klokt, kör man en tungt lastad server så är 64bitarssontho skrev: Hej
Jag har bara provstartat LiveCD med herd5 så jag har inte riktigt testat,
men!
Jag kör idag 6.10 AMD64 i en AMD64x2
och har en del problem med att vissa saker (det jag vill ha naturligtvis) inte fungerar i 64 versionen.
därför har jag länge tänkt byta till x86 versionen.
Så till min fundering då, törs man ge sig på herd5, eller ska jag vänta JÄTTELÄÄÄNGE till 19 april.
/Thomas
Jag skulle byta till 32 bitars Feisty om man har en krånglande 64 bitars Edgy.sontho skrev:
Egen home har jag, men jag kanske börjar med att byta till 32 bitars 6.10 först (fegis?)
för sedan uppdateras 6.10 till 7.04 automagiskt väl?
Eller bör man installera om??
Förlåt om jag kanske säger nått som är dumt. Men vista är verkligen skit drivrutinerna till alt utom grafikortet pajja, det har fungerat på tidigare versioner och på linux men inte vista inte.k_jermeus skrev: Varför inte Windows Vista?
![]()
Nope.... här har du instruktionen med vägvalen.Rasmus skrev:
förlåt om jag missat nått men är det bara att skriva sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade så får man fiesty kan konstigt men
är det så?