Vilken version skulle ni rekommendera i dagens läge, Kubuntu 6.06.1 LTS eller Kubuntu 6.10. Finns det andra fördelar med den äldre versionen annat än att den har längre livslängd?
Har ni några synpunkter på saken?
Installation av KUbuntu på laptop, vilken version?
SV: Installation av KUbuntu på laptop, vilken version?
Beror på dator.... själv så fick jag inte igång 6.10 an på min bärbara
det som buggade ur var att musen försvann samt att allt flyttades ner ca 20 punkter på bildskärmen.... Däremot så funkar 6.06an finfint
Mvh
/Isoz
dator: modifierad bärbar Dell latitude D505

Mvh
/Isoz
dator: modifierad bärbar Dell latitude D505
Tack, det blev KUbuntu 6.06.1 LTS för min del också. Fungerar riktigt bra, har precis installerat de flesta program jag behöver.
- DeepThought
Grejen med LTS är väl att man skall kunna lita på att det finns support för systemet ett längre tag, medans Edgy Eft 6.10 är en "mellandist" (som någon beskrev det). Edgy fungerar nog alldeles utmärkt för alla som inte ställer extra stora krav på kontinuitet och stabilitet (d.v.s. räcker alldeles utmärkt för majoriteten av användarna). Dock dyker Feisty Fawn 7.04 upp i april, så det är nog många som kommer att uppgradera då.. skulle jag tro. En hel del har redan börjat
(Se: Experimentverkstaden)
Edgy (6.10) är lite "fräschare", så kör på det om det går, och får du problem är det väl bara att testa om det går bättre med Dapper (6.06)
Edit: Såg att du hade valt 6.06, så jag tänkte bara berätta att det är fullt möjligt att uppgradera ett installerat system om du skulle vilja det någon gång. Dock tror jag att det rekommenderas att ta uppgraderingarna en dist åt gången (Ex. inte 5.xx -> 6.10, utan gå via 6.06), och se dessutom till att säkerhetskopiera, utifall att

Edgy (6.10) är lite "fräschare", så kör på det om det går, och får du problem är det väl bara att testa om det går bättre med Dapper (6.06)
Edit: Såg att du hade valt 6.06, så jag tänkte bara berätta att det är fullt möjligt att uppgradera ett installerat system om du skulle vilja det någon gång. Dock tror jag att det rekommenderas att ta uppgraderingarna en dist åt gången (Ex. inte 5.xx -> 6.10, utan gå via 6.06), och se dessutom till att säkerhetskopiera, utifall att

Senast redigerad av 1 DeepThought, redigerad totalt 6 gånger.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...