Hur kopplar jag bort spellcheckingen? [LÖST]
Hur kopplar jag bort spellcheckingen? [LÖST]
Har nån slags spellchecking på hela tiden när jag skriver i Firefox, hur får jag väck den? Är den från Ubuntu eller Firefox?
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 4 gånger.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Hur kopplar jag bort spellcheckingen?
Det är väl en extension i ff2? Jag skulle tro att det borde vara att avinstallera den...
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Det märkliga är att jag inte har någon spellchecker extension installerad. 
Skriver jag i Gedit till exempel så finns det ingen spellchecker.

Skriver jag i Gedit till exempel så finns det ingen spellchecker.
DimensionX
När du skriver nånting i firefox och högerklicka på den röda våg-linjen kan
du inte avbocka stavningskontroll där ?
När du skriver nånting i firefox och högerklicka på den röda våg-linjen kan
du inte avbocka stavningskontroll där ?
Tack, det hjälpte.
Löst.
Löst.
You made my day

Tackar jag också. Har fått klåda på armarna av alla röda linjer...DimensionX skrev: Tack, det hjälpte.
Löst.
SV: Hur kopplar jag bort spellcheckingen? [LÖST]
Du Axel!
I Firefox........
Gå till "redigera", "Inställningar", "Avancerat" och fliken "Allmänt" och bocka ur "Använd Automatisk Stavningskrontroll" för att koppla ur den helt.
Jag såg det när jag tittade efter lite noggrannare. Annars får du klicka på texten och koppla ur den för varje gång du gör ett nytt inlägg.
I Firefox........
Gå till "redigera", "Inställningar", "Avancerat" och fliken "Allmänt" och bocka ur "Använd Automatisk Stavningskrontroll" för att koppla ur den helt.
Jag såg det när jag tittade efter lite noggrannare. Annars får du klicka på texten och koppla ur den för varje gång du gör ett nytt inlägg.
SV: Hur kopplar jag bort spellcheckingen? [LÖST]
Du har helt rätt!
Har man som jag, stavningskontroll på, samtidigt som det inställda språket är en_US - då blir det många linjer!
Fast jag ska prova och se om det kan vara igång nu när jag valt svenska som språk. Jag slinter på tangenterna ganska ofta så det kan vara bra om jag får en liten indikation på att det är fel någonstans. Sen kan det vara roligt också, stavningsförslagen kan vara helt sanslösa ibland.
Tack för hjälpen /axel
Har man som jag, stavningskontroll på, samtidigt som det inställda språket är en_US - då blir det många linjer!

Fast jag ska prova och se om det kan vara igång nu när jag valt svenska som språk. Jag slinter på tangenterna ganska ofta så det kan vara bra om jag får en liten indikation på att det är fel någonstans. Sen kan det vara roligt också, stavningsförslagen kan vara helt sanslösa ibland.

Tack för hjälpen /axel