Hej! Jag är väldigt ny här!
Jag har lite problem. Jag skulle vilja ha xubuntu på min gamla maskin med freenx och samba. Vad jag har läst så verkar inte freenx fungera med Edgy så jag har installerat Dapper i stället. Men jag förstår inte riktigt hur jag ska installera freenx. Finns det något färdigt paket? Är det någom som har ett förslag?
Jag har även fått ett till problem. Hela menyn har försvunnit så jag kan inte göra så mycket eftersom jag är så kass med terminalen och jag kan inte använda internet längre. Verkar som några inställningar har försvunnit. Kan man fixa det?
Måste även passa på att tacka för ett bra forum!
Problem med installtion av freenx
SV: Problem med installtion av freenx
Funkar det inte att högerklicka på meny i egenskapsfältet, välj redigera lista
så du får upp menyeditorn välj fil>Öppna standard meny.
då borde du få upp standard menyn.
så du får upp menyeditorn välj fil>Öppna standard meny.
då borde du få upp standard menyn.
Quis custodiet ipsos custodes?
Vem övervakar övervakarna?
Vem övervakar övervakarna?
SV: Problem med installtion av freenx
Tack!
Vu är det bara nått konstigt med min nxclient i windows. Det går inte komma åt något men det är inget fel på nxserver iaf, det går logga in lokalt.
Problemet med den försvunna menyn gick inte läsa på det viset så jag gjorde en om installation av hela xubuntu.
Tack för hjälpen!
Vu är det bara nått konstigt med min nxclient i windows. Det går inte komma åt något men det är inget fel på nxserver iaf, det går logga in lokalt.
Problemet med den försvunna menyn gick inte läsa på det viset så jag gjorde en om installation av hela xubuntu.
Tack för hjälpen!