Frågan är uppenbar! Vad är det vi tittar på!? Varför blir det bara en nästan komplett datumsignatur i loggen och var ska jag leta för att hitta källan till den inkompletta datumstämpeln?
Ingen skillnad. Här är början respektive slutet av filen.
Det är jättemånga inlägg med dagens datum! Flera hundra... så vad det kommer av vet jag inte. Så mycket trafik eller aktivitet har vi inte. Den måste skriva logg för sakens skull, inte för det händer något.
Tack för less! Det var nytt för mig! I alla fall i dessa sammanhangen!
Det är förmodligen bara någon form av "timestamps" som att "daemonen" (dvs. serverprocessen) varit igång. Förmodligen kan du välja vilken log-nivå du vill ha när du startar upp den.
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver... http://www.enargo.com/it/ OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
#
# LDAP Defaults
#
# See ldap.conf(5) for details
# This file should be world readable but not world writable.
#BASE dc=example,dc=com
#URI ldap://ldap.example.com ldap://ldap-master.example.com:666
#SIZELIMIT 12
#TIMELIMIT 15
#DEREF never
# TLS certificates (needed for GnuTLS)
#TLS_CACERT /etc/ssl/certs/ca-certificates.crt
LOCAL4.* /var/log/sldapd/slapd.log
# Additions to default conf (Removed: We are doing it it FD if we can):
# https://www.openldap.org/doc/admin26/tls.html
#TLSCACertificateFile /etc/letsencrypt/live/fd.company.com/fullchain.pem
#TLSCertificateFile /etc/letsencrypt/live/fd.company.com/cert.pem
#TLSCertificateKeyFile /etc/letsencrypt/live/fd.company.com/privkey.pem
Tack! Ja! Det vet jag ju! Det är jag som i tidsbristens tidevarv kopierade fel rad! Det har jag korrigerat nu!
Nu har vi sommarlov i fyra veckor och är tillbaka i augusti! Vi kör Fusion Directory och nu fungerar det att logga in på alla maskiner med Ubuntu 20.04 och 22.04 och på våra KVM maskiner också!
Det gillar vi!
Jag ska se om jag kan klistra in filen i manualen som vi har korrigerat för det var en lurig rackare! Det hjälpte och kanske kan hjälpa andra!