De väntas överklaga men tvingas de betala så lär det svida. Nytt bakslag!

Det hoppas inte jag.. jag är emot mjukvarupatent vare sig de används mot microsoft eller någon annan... :-/Hund skrev: Hoppas dom mot förmodan åker på det iaf.![]()
vulfgar skrev: Jag är också helt emot mjukvarupatent, men på något sätt så tror jag ändå inte att jag gråter om MS blir fällda.![]()
Mycket på ett spett...turbo skrev: Plun! Intressant läsning. Barre är emot mjukvarupatent. Ja, där får väl jag instämma. Nå,Mp3 är väl inte den bästa komprimeringsformen man kan använda till musik. Ogg klämmer väl ihop filerna ännu lite mera utan att förlora i kvalitet. Det är med Mp3 som med Windows, medioker mjukvara som folk sitter fast i för att de inte vet något annat. Jag tror dock att den fria mjukvaran på sikt kommer att bli ett hot mot mjukvarujättarna. Hur många exe.program kan man köra i (wine) Linux nu? Jag räknade till 150 och det ökar hela tiden. Och allt fler väljer Firefox före Internet Explorer. OpenOffice före M-office. Varför betala dyrt när man kan få bättre gratis. Ubuntu är minst lika stabil som XP (Vista). Det hela handlar om marknadsföring och det kostar pengar. Ursäkta att jag pratar Linux när det ska handla om kommersiella operativsystem. Jag håller på med musik och behöver XP till mina midiprogram Finale, Midinotate composer m.m. Linux Rosegarden är lite seg ännu. Fordrar lite kunskap att köra. Där ligger faktiskt Windows före.![]()
![]()
Jag ser det snarare som att AlcatelLucent stulit ett patent som egentligen tillhör Fraunhoffner. Samtliga konstruktörer har betalat de dem licenspengar för att få spela det undermåliga formatet mp3 (vilket krävs på digitala musikspelare av idag). Alcatel-Lucent har lyckats få ett absurdt stort belopp för något branschen har ansett dem inte ha rätt till, och om målet står sig i högre instanser finns det stora möjligheter för tjuvarna på AL att snika åt sig mer pengar från i stort sett alla os som erbjuder mp3 i länder med konstiga rättighetssystem (läs usa), och konstruktörer av bärbara spelare.turbo skrev: Microsoft är stämd på 11 miljader kr för att ha stulit ett mp3-patent av Alcatel-Lucent.
De väntas överklaga men tvingas de betala så lär det svida. Nytt bakslag!![]()
... Dom är kaffe beroende!!!!DimensionX skrev: De är garanterat rikare i alla fall, jag tror de är väldens rikaste eller näst rikaste företag. Betänk sen all makt de har eftersom de fortfarande har en förkrossande del av alla datoranvändare. Betänk sen hur de styr internet.
Läskigt........
11 Miljarder är kaffepengar för några som Microsoft.