driver
SV: driver
Hej och välkommen hos oss, Budlen 
Har du kollat den här drivern?
http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/Main_Page
/peter

Har du kollat den här drivern?
http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/Main_Page
/peter
halla.
Lasta ned driveren rt 2400 men jeg kan ikke finne noen setup file i denne mappa. Er det meningen at jeg skal ta og kopiere filene til et spesielt sted på hardisken?
Lasta ned driveren rt 2400 men jeg kan ikke finne noen setup file i denne mappa. Er det meningen at jeg skal ta og kopiere filene til et spesielt sted på hardisken?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det verkar som att det är rt2500 du ska använda för det här kortet. Den finns redan med i Ubuntu (åtminstone om du kör Edgy 6.10). Kör bara "sudo modprobe rt2500" så ska det förhoppningsvis fungera.
Hei. Jeg vet dette høres dumt ut men er sudo modprobe rt2500 et program jeg må bruke eller er det en fil som ligger inne i mappa jeg laster ned?
Vist det er en fil inne i driver mappa så er den ikke der.
Budlen
Vist det er en fil inne i driver mappa så er den ikke der.
Budlen
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Öppna ett terminalfönster (under program, tillbehör, terminal på svenska) och skriv sedan "sudo modprobe rt2500" och ange ditt lösenord. När du har gjort detta så borde kortet dyka upp i dina nätverksinställningar (system, administration, nätverk).
det gikk takk.
Må jeg kjøre sudo modprobe hver gang jeg installerer noe?
Må jeg kjøre sudo modprobe hver gang jeg installerer noe?
Modprobe lägger in moduler i linux-kärnan så att den får det hårdvarustöd den behöver. Det man gör när man kör
är att som super-doer (superuser/administratör) köra modprobe för att infoga modulen rt2500 i kärnan. Det är som att lägga till en driver i Windows, ungefär.
Vissa hårdvaror behöver speciella kernel-moduler, andra använder de som redan finns installerade i systemet. USB-enheter f. eks. behöver oftast inga egna moduler, utan använder de som redan finns installerade i systemet.
Kod: Markera allt
sudo modprobe rt2500
Vissa hårdvaror behöver speciella kernel-moduler, andra använder de som redan finns installerade i systemet. USB-enheter f. eks. behöver oftast inga egna moduler, utan använder de som redan finns installerade i systemet.