Hämtat från Facebook.
För min egen del så reagerade jag också på just detta, men sedan gissade jag att även den skrivningen ingick medvetet i skämtet.JoWa skrev:”nominativ och objekt”?![]()
Att skilja på de och dem är svårt och absolut ordet "att" uteblir som är mycket vanligt , även journalister missar ordet "att".Broder Tuck skrev:För min egen del så reagerade jag också på just detta, men sedan gissade jag att även den skrivningen ingick medvetet i skämtet.
Tror fortfarande att det är så. Det passar in i de andra tokigheterna. Att tillrättavisa någon, samtidigt som man sedan gör egna, grova, fel.
Wūbāntú (乌班图)?Osprey skrev:[…] enär de var i en belägenhet att använda ett operativsystem som började på W, vilket jag ansåg blasfemiskt"....
Nej inte officiellt. Inofficiellt tillämpas blasfemilagen nu mer än någonsin av pk-etablissemangets propagandaapparat, där framför allt media anklagar, dömer och utkräver straff, på en och samma gång.JoWa skrev:Jag vill påminna om att Sverige sedan 1970 ej har någon blasfemilag.
Ja, riktigt lika illa är det förstås inte här, men "dödsstraff" har faktiskt utdelats även här. Med det menas att en eller annan har tagit sitt liv, efter att ha blivit utsatt för mediadrevet.JoWa skrev:Det är dock bättre i Sverige än i Afghanistan, Bahrain, Bangladesh, Brunei, Förenade Arabemiraten, Iran, Jemen, Mauretanien, Nigeria, Pakistan, Qatar, Saudiarabien, Somalia. Där är det dödsstraff för blasfemi.